Krach-kit

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Medeashusse
    • maj 2013
    • 959

    #766
    Förresten, är det någon som har några bra tips alt länkar om/till skidbyggen?
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

    Kommentar

    • Thomas

      • jun 2006
      • 7673

      #767
      Ursprungligen postat av Medeashusse
      här nere i söder ...
      :sarcastic::sarcastic::sarcastic:
      Retroholic!

      Kommentar

      • Thomas

        • jun 2006
        • 7673

        #768
        Ursprungligen postat av Medeashusse
        Förresten, är det någon som har några bra tips alt länkar om/till skidbyggen?
        Googla på "Model Airplane Skis", sen är det bara att välja och vraka!
        Retroholic!

        Kommentar

        • Medeashusse
          • maj 2013
          • 959

          #769
          He, he! Kunde inte låta bli! Åker man 15 mil norrut så kommer man till Svappavaara och då blir det ändå lite mer Hard core, det ligger inte bara ovanför polcirkeln, det ligger dessutom även ovanför odlingsgränsen och då pratar jag inte om små gröna plastband som man stoppar ner mellan trädgårdsgången och rabatten!

          Okidokie, har väl blivit så bortskämd här i tråden så jag klarar knappt av att söka själv!
          Å andra sidan verkar det som om jag kan gå rakt på vesäntligheterna utan massa tjafs när ni tipsar!
          Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

          Kommentar

          • Thomas

            • jun 2006
            • 7673

            #770
            Ett par sådana här skulle du nog kunna böja till i lämplig storlek, va??
            Vilken kärra ska du ha dom till?

            Retroholic!

            Kommentar

            • Medeashusse
              • maj 2013
              • 959

              #771
              Ahaaaa! Det såg ju enkelt ut, på ett teoretiskt plan!

              EPP-Sbachen och Mentorn. På ES:n känns det lite onödigt, den får gå samma öde tillmötes som Icon A5:an!
              Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

              Kommentar

              • Medeashusse
                • maj 2013
                • 959

                #772
                Snart ett flygfält..
                Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

                Kommentar

                • numnutchris

                  • dec 2008
                  • 989

                  #773
                  Det där vattnet ser hårt ut, hoppas ni får lite vitt som dämpar krascherna - ööö, landningarna. Och tycker det blir mörkt rätt snabbt om kvällarna här i söder, har ni inte natt dygnet runt däruppe? Dags för julgransljus på planen menar jag
                  ----------------------------------
                  Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

                  Kommentar

                  • Thomas

                    • jun 2006
                    • 7673

                    #774
                    Mörkerflyg 24/7!!:icon_butt:
                    Retroholic!

                    Kommentar

                    • Medeashusse
                      • maj 2013
                      • 959

                      #775
                      Ja jo! Jag hoppas också på ett fint täcke med pudersnö ovanpå isen när det väl frusit till. Som sagt, varför skulle krascherna upphöra bara för att det blir vinter!?

                      Ljuset släcks snabbare o snabbare nu, fast inte lika mycket som längre norrut där det blir helt svart. Vid midvintersolståndet har vi i varjefall 15 min ljus varje dag!

                      Så, då förekom ni två den fortsatta utfrågningen i tråden som jag tänkte ta lite senare, nämligen mörkerflygning...
                      Hade en idé om att markera landningsbanan med oljefat fyllda med brinnande, dieselindränkt flis och sedan använda på vingspetsarna monterade marshaller som positionsljus. Tänkte först på LED, men det kanske verkar lite för fjolligt i den här miljön eller vad tror ni? :p
                      Senast redigerad av Medeashusse; 2013-10-20, 18:14.
                      Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

                      Kommentar

                      • Thomas

                        • jun 2006
                        • 7673

                        #776
                        Tja, flis finns det ju gott om däruppe, har jag sett!
                        Diesel kan ju 'spillas' av lite här&där.
                        Men jag tror det räcker med burkar i marschallstorlek, annars är väl risken att nån finne från andra sidan "ån" navigerar fel och landar där...
                        En sån start- och landningsbana vore väldigt realistisk!
                        Ska det vara riktigt manligt ska du bara ha positionsljus fram o bak, samt i vingspetsarna!

                        Simple, private, ad-free video hosting for your business. Embed videos on your website, app, or help center, and see who watched.
                        Retroholic!

                        Kommentar

                        • pgrts

                          • jun 2006
                          • 2015

                          #777
                          Tror kanske Thomas tänkte på denna nattflygningen 4 minuter in i filmen http://www.viddler.com/v/68ce0b9a
                          ___________________
                          patrik@pgdata.se

                          Kommentar

                          • Medeashusse
                            • maj 2013
                            • 959

                            #778
                            Nu blev den här farhågan från dig Thomas lite väl verklig!
                            Jag lovar, jag var inte född, jag bodde inte här och det fanns nog ingen som höll på med rc-plan här vid den tiden... En Finne är tydligen inte det värsta som kan landa här.



                            Kanske får tänka mig för så landningsbanebelysningen inte blir bombmarkeringsljus..
                            Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

                            Kommentar

                            • Thomas

                              • jun 2006
                              • 7673

                              #779
                              Ursprungligen postat av pgrts
                              Tror kanske Thomas tänkte på denna nattflygningen 4 minuter in i filmen http://www.viddler.com/v/68ce0b9a
                              Prexis den ja!!
                              Retroholic!

                              Kommentar

                              • Thomas

                                • jun 2006
                                • 7673

                                #780
                                Ursprungligen postat av Medeashusse
                                Nu blev den här farhågan från dig Thomas lite väl verklig!
                                Jag lovar, jag var inte född, jag bodde inte här och det fanns nog ingen som höll på med rc-plan här vid den tiden... En Finne är tydligen inte det värsta som kan landa här.



                                Kanske får tänka mig för så landningsbanebelysningen inte blir bombmarkeringsljus..
                                Huvva, vilken historia!!
                                Och DIT vågar du flytta??

                                Jag bor iofs i Helsingborg, men har inte hört nåt liknande om denna gränsstaden...
                                Retroholic!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...