Skivorna är 600x1200mm. Vi köpte densitet 30 men om dom finns i 20 så är jag övertygad att det räcker. Nu väger ju den tomma färdiga produkten inte så mycket iof men det sparar 30% på den vikten. Där är ingen fals ytan hela måttet går att nyttja.Mogge
Skära frigolit, Hot Wire Cutter
Kollaps
X
-
Denna gitarrsträng kör jag med i bågen som är ett 1525mm långt vp-rör som är 20mm utvändigt (troligen standard).
Röret är slitsat ca5mm i ändarna. Jag har gjort en ögla i ena änden där jag stoppat i en träskruv. Tejpat denna i skåran
på ena sidan av vp-röret. På andra sidan av vp-röret är det bara att haka i strängen eftersom det redan sitter en nit där.
Troligen kommer röret att tappa spänsten efter ett tag precis som tidigare inlägg i tråden redan anmärkt men jag tar bort strängen efter arbetets slut.
Fungerar dock för mitt ändamål.
Denna drivs med en PC-nät del.
1095mm lång 0.356mm 8:- på den lokala musikaffären. Långa ögon fick dom när jag berättade att den inte skulle vara
till en gitarr. :-)
Båge.
Sågbord för mindre detaljer. Samma tråd drar ca 3Amp 12V. Avståndet mellan krokodilklämmorna ca 400mm
Hävarm och Fjäder. Dessa fjädrar används vid antenn uppsättning i träd. :-)
Komplett.
"Kanske detta inlägg skulle ha varit i annan tråd. Flytta den om ni vill ni som kan."
//TonyVåga vägra Facebook.Kommentar
Kommentar