Rangevideo flygande vinge

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ålänning
    • maj 2007
    • 6809

Ursprungligen postat av Boopidoo
    Skulle bli mycket intressant att se PnT på en annan modell.
    Blir beställd ikväll, blev ju bortglömt tidigare... men jo, ska bli kul se hur den funkar i nosen på en Bormatec Maja. =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
      • 1937

Det blir intressant, glöm inte bort att titta i manualen. Vilken typ av kamera har ni tänkt att montera?

Kommentar

• Ålänning
        • maj 2007
        • 6809

Det blir intressant, glöm inte bort att titta i manualen. Vilken typ av kamera har ni tänkt att montera?
        Blir nog med en GoPro 1 i början, beställs med sånt fäste (som passar 1 o 2). Dock fattar jag inte hur man får ut livevideo-signalen från gopron i den där PT-grejan. =) Tar hem och ser hur det ser ut... sen anpassar man sig.
        www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
          • 1937

Använd Rangevideos gopro-kabel, GPC. Den är specialbyggd för RVJET PnT och ska enligt uppgift fungera med gopro 1/2/3.

Kommentar

• Defuncta
            • maj 2012
            • 563

Är denna en modell som ni skulle rekommendera någon som är relativt ny inom rc flyg?

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
              • 1937

Hur ny är relativt ny?

Vilka modeller har du flugit innan?

Kommentar

• Defuncta
                • maj 2012
                • 563

Hur ny är relativt ny?

Vilka modeller har du flugit innan?
                Mest multirotor hehe, men har en parkzone radian och en bixler här hemma som man flyger lite fpv med i mellan åt..

Kommentar

• kajakmannen
                  • jun 2006
                  • 1471

Om du vill flyga FPV så funkar den helt klart som instegsmodell också. Har du flugit Bixler etc innan så ser i allafall inte jag att det skulle vara något problem.

Kommentar

• Defuncta
                    • maj 2012
                    • 563

Ursprungligen postat av kajakmannen
                    Om du vill flyga FPV så funkar den helt klart som instegsmodell också. Har du flugit Bixler etc innan så ser i allafall inte jag att det skulle vara något problem.
                    Jag tycker att min bixler är lite klen i stigningen trots att jag har uppgraderat till en 220W motor. Vill ha något rejält som kan stiga brant med större batteri och gopro.

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
                      • 1937

Då kan jag rekommendera en RVJET med motorpaketet. Börja att flyga med EPO-nosen tills du känner dig trygg med modellen. Hag kan rekommendera den korta vingen för lite mer snabb flygning.

Kommentar

• Defuncta
                        • maj 2012
                        • 563

Då kan jag rekommendera en RVJET med motorpaketet. Börja att flyga med EPO-nosen tills du känner dig trygg med modellen. Hag kan rekommendera den korta vingen för lite mer snabb flygning.
                        Med långa vingen hur brant kan man stiga med gopro i nosen med rvjet med motorpaketet? Och vad blir farten i plan flykt samt hur lång flygtid har man?

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
                          • 1937

Rätt svårt att svara på då det beror på vilket batteri du har. Men med motorpaketet tror jag att du borde ha nästan vertikal prestanda då motorn har uppmätts till nästan 700W med 12x6-propeller på 3S. Men det beror ju ivetvis på totalvikt och hur bra batteriet är.

Hastighet i planflykt med samma setup blir kanske 100km/h, men det är endast en uopskattning, jag vet inte.

Flygtid beror på batteri och givetvis hur man flyger.

Kommentar

• Defuncta
                            • maj 2012
                            • 563

Rätt svårt att svara på då det beror på vilket batteri du har. Men med motorpaketet tror jag att du borde ha nästan vertikal prestanda då motorn har uppmätts till nästan 700W med 12x6-propeller på 3S. Men det beror ju ivetvis på totalvikt och hur bra batteriet är.

Hastighet i planflykt med samma setup blir kanske 100km/h, men det är endast en uopskattning, jag vet inte.

Flygtid beror på batteri och givetvis hur man flyger.
                            Okay, vilka batteri flyger du med och hur länge flyger du på de batteriet? Menar då ganska lugn flygning ingen acro utan bara lite fpv se sig omkring

Hur tål kärran vind? Och blir det lättare att spaka kärran om man flyger med rvosd fly by wire?
                            Senast redigerad av Defuncta; 2013-05-12, 17:21.

Kommentar

• kajakmannen
                              • jun 2006
                              • 1471

Svårt att säga flygtiden men då jag provade Cruise flight i Norberg i torsdags så drog min setup ca 6-7 A som lägst så låt oss säga 10 A vid ekonomisk flygning (3s 5800 mAh) och jag hade en 42 mm motor med 1200 kv och en fällbar APC 10x6 (tror jag det var). Jag borde alltså ha kunnat flyga i nästan en timme på den lipo acken. Vingen rymmer ju mer batteri än så. Jag flyger sällan sakta och högt utan gillar att flyga lågt och fort vilket bränner mer energi.

Med vänlig hälsning, / Kajaken

Kommentar

• Defuncta
                                • maj 2012
                                • 563

Ursprungligen postat av kajakmannen
                                Svårt att säga flygtiden men då jag provade Cruise flight i Norberg i torsdags så drog min setup ca 6-7 A som lägst så låt oss säga 10 A vid ekonomisk flygning (3s 5800 mAh) och jag hade en 42 mm motor med 1200 kv och en fällbar APC 10x6 (tror jag det var). Jag borde alltså ha kunnat flyga i nästan en timme på den lipo acken. Vingen rymmer ju mer batteri än så. Jag flyger sällan sakta och högt utan gillar att flyga lågt och fort vilket bränner mer energi.

Med vänlig hälsning, / Kajaken
                                Så med en 8A acc så blir det en hel del kul flygning

Kommentar

Arbetssätt...