Rangevideo flygande vinge

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kajakmannen
    • jun 2006
    • 1471

Det bör det definitivt bli

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
      • 1937

Ännu en film med bungee start. Otroligt enkelt och smidigt.

Kommentar

• Defuncta
        • maj 2012
        • 563

Ursprungligen postat av Boopidoo
        Ännu en film med bungee start. Otroligt enkelt och smidigt.

vart köper man bungeen?

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
          • 1937

Hehe, av mig kanske?

Jag har nog delar att bygga ihop en till då jag köpte tio tältpinnar när jag bara behövde två. Jag har även en till bungee-slang fast en lite smalare men det spelar inte å stor roll. Antingen gå längre eller vik dubbel och gå kortare.

Om du är intresserad så skicka ett PM?
          Senast redigerad av Boopidoo; 2013-05-16, 20:56.

Kommentar

• Defuncta
            • maj 2012
            • 563

Kan man skära i vingen å placera Uhf mottagare på ena sidan och video sändare på andra? Eller hur gör ni för att få ett bra avstånd?

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
              • 1937

Ja, det går bra och med de undre täcklocken är det mycket enkelt att göra en snygg och dold installation. Jag har installerat RCRX och VTX innanför fenorna på vart sida om mittkroppen.

Kommentar

• Defuncta
                • maj 2012
                • 563

Ja, det går bra och med de undre täcklocken är det mycket enkelt att göra en snygg och dold installation. Jag har installerat RCRX och VTX innanför fenorna på vart sida om mittkroppen.
                Låter som de snart får bli ett köp ... Hur fäster ni vingarna är lite väl otympligt om man limmar dem?

Kommentar

• kajakmannen
                  • jun 2006
                  • 1471

Tejp eller så limmar man i en nylonskruv (M3) på varje sidan om skarven och så dit med en oring.

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
                    • 1937

Läs första posten i min tråd på RCG, där länkar jag till allt möjligt matnyttigt kring RVJET, bla fastsättning av vingar (sk wing joiner). http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1851413

Kort sammanfattat så kan man bland annat välja bland tejp, krok+o-ring eller magnet. Av dessa tycker jag krok+O-ring är bäst. Antingen så som Kajakmannen eller genom de wingjoiners jag ritat och som kan köpas från Shapeways (eller laddas hem och skriva ut själv. http://www.shapeways.com/model/99710...ductBox-search

Kommentar

• Defuncta
                      • maj 2012
                      • 563

Läs första posten i min tråd på RCG, där länkar jag till allt möjligt matnyttigt kring RVJET, bla fastsättning av vingar (sk wing joiner). http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1851413

Kort sammanfattat så kan man bland annat välja bland tejp, krok+o-ring eller magnet. Av dessa tycker jag krok+O-ring är bäst. Antingen så som Kajakmannen eller genom de wingjoiners jag ritat och som kan köpas från Shapeways (eller laddas hem och skriva ut själv. http://www.shapeways.com/model/99710...ductBox-search
                      Tack där hitta man mycket att läsa... Borde de inte funka med självhäftande kardborre som jag använder till mina andra kärror, för som ja fattar det så blir de direkt ingen kraft som drar isär vingarna när man flyger?

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
                        • 1937

Det kanske fungerar men jag skulle nog ha satsat på något som sitter bättre förankrat i EPOn. Möjligtvis om du sätter fast kardborren med någon bättre fastsättning är det självhäftande limmet som exempervis stift av något slag eller små nylonskruvar som du limmar med CA.

Själv tycker jag att O-ringslösningen är otroligt bra.

Kommentar

• Defuncta
                          • maj 2012
                          • 563

100 usd i frakt med de billigaste altenativet är ju ganska saftigt :/

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
                            • 1937

Hur mycket beställer du då, jag får $60.95?

RV har haft lite strul med fraktberäknaren på nya webbshopen, detta särskilt när man beställer flera saker. Vova har dock betalat tillbaka i de fallen frakten blev billigare. Kolla in kommentarerna på tråden jag länkade till. En hel del har fått pengar tillbaka.

Kommentar

• Ålänning
                              • maj 2007
                              • 6807

Skulle ju velat haft den där GoPro-kabeln... =)
                              www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• Defuncta
                                • maj 2012
                                • 563

Hur mycket beställer du då, jag får $60.95?

RV har haft lite strul med fraktberäknaren på nya webbshopen, detta särskilt när man beställer flera saker. Vova har dock betalat tillbaka i de fallen frakten blev billigare. Kolla in kommentarerna på tråden jag länkade till. En hel del har fått pengar tillbaka.
                                Okay ja la in en rvjet med motorpaket, en rvosd med stabilitets plattan...

Kommentar

Arbetssätt...