Rangevideo flygande vinge
Kollaps
X
-
Äntligen, mycket trevligt!Kommentar
-
-
Senast redigerad av Defuncta; 2013-06-05, 18:27.Kommentar
-
-
Nu har jag börjat att skruva ihop gopro 3 pan & tilt mount, men jag kommer inte överens med manualen som kommer med. Är de skillnad på standard gopro och gopro 3 ?
Saker som inte stämmer...
Fick inte med någon 18mm pushrod
steg 7 när man ska få hållaren på plats så är de liksom fel sida om länk armen...Kommentar
-
Hmmm det jag kan svara på på rak hand är att GoPro 3 och 1/2 är stor skillnad i kamerastorlek. Fick du med gopro3 hållare?Kommentar
-
Ja de vet jag, har gopro 1 samt 3, beställde en gopro3 hållare till rvjet. Och tycker att jag följt allt steg för steg men sen vid steg 7 så passar inte gopro hållaren i själva ramen :(... Det som var knepigt var att jag inte fick med 18mm stången. Men klippte en arm så den blev 18mm. Men får ju inte allt att passa. Frågan är om det är skillnad på instruktioner mellan 1 å 3 borde ju vara någon skillnad. Dock så beställde jag rvosd vibration mount och fick 2 st samt en extra kupol och fick med 3 st
Kommentar
-
När jag kikade på beställa så fanns det hållare för GoPro 1/2 samt hållare för sån där minikamera. Såg ej nåt om GoPro 3-hållare?! Blev dock ingen beställning, ville ju ha den där kabeln också, som va slut... =)www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
-
Fick ordning på den nu
var jag som var trött och hade tänkt fel :/. Dock fanns inte 18mm stången med, men jag klippte till den ifrån en längre länk arm så nu verkar allt vara som de ska.
Jag behöver också gopro kabeln, kan man skapa sin egen med en iphone kabel?...
Jag känner att jag vill ha maximalt med avstånd mellan rc rx samt vtx och jag kommer nog inte villja flyga med korta vingen.
Tror ni att man kan limma fast fenorna samt vingförläggarna och sedan montera vtx samt rc rx i vingförläggarna, på så sätt får man ju ganska bra avstånd samt relativt smidig då man kan ta bort yttre vingarna.Kommentar
-
Såhär tänkte jag att min fpv layout ska se ut:
Kommer vingen bli obalanserad när vtx och rc rx är så pass långt ut på vingen? (de väger ju inte så mycket)
På marken kommer jag ha en crosshair antenn, videosplitter en 5,8ghz 600mw vtx som sänder till mina fatsharks. På så sätt kommer jag kunna stå med ezuhf tx 3-4 meter ifrån min 1,3ghz länk. Borde inte störas så mycket då eller?Kommentar
-
Ser att du inte tänkt använda transportlådan
snyggt. Angående Obamas så väger väl UHF och VTx ungefär lika så det borde inte vara något problem.
Kommentar
-

Kommentar