Rangevideo flygande vinge
Kollaps
X
-
-
Alltså jag har ju sett våra prototyper i EPS bli mer skadade men ingen i EPO. Detta trots rätt många krascher, det som brukar skadas är däremot vingarna. Men det har du ju redan erfarenhet av. Även om jag är partisk så tror jag nog att RVJETen är en av de absolut tåligare modellerna av EPO.
Vad gäller luckan så skulle jag ta kontakt med RV support. Men jag skulle inte vänta med att flyga utan göra något provisoriskt tills vidare. Exempelvis ta plast från någon lämplig förpackning och tejpa fast eller skära ut i överbliven EPS/EPO/blåskum.Kommentar
-
-
Kommentar
-
Trevlig film Defuncta
Var det blåsigt eller var det nerverna som skapade vaggandet 
MVH / KajakenKommentar
-
-
Jag har ett stort rvosd problem just nu :banghead:.. När jag drar på gasen till 100% så går rth in automatiskt. Jag har trixat fram och tillbaka med failsafe och endpoints. Nu har jag nog funnit problemet men jag vet inte hur jag ska åtgärda det.
När jag går in i ppm konfigureringen i rvosd och drar gasen till max visar den 1,99 ms och det visar samma oavsett om jag har ställt endpointsen på 100, 110, 115, 120 och 125%.
Är det inte meningen att ms ska ändra sig när jag ändrar throttle endpoint?
Min tillfälliga lösning just nu är att jag sänkt throttle endpoint till 95% men då kan ja ju inte utnyttja motorn fullt ut...
Är det någon som har någon lösning åt mig?Kommentar
-
Hmmm.
Har du gjort som följer...
Ställ radions trottel endpoint på 120% och sätt radions (eller UHF modulens FS),
ställ sedan ner trottel endpoint till 110% och sätt RVOsdns FS.
Ställ tillbaka trottel endpoint till 100%. KlartKommentar
-
Japp exakt så har jag gjort 2 ggr dessutom... Men ms går inte över 1,99 oavsett endpoint inställning och det är väl konstigt...Kommentar

Kommentar