Markstationer "Bilder & tips"

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Halcon
    • jun 2006
    • 512

Jo jag har en grabber men hur spelar jag in rent praktisk med en laptop?

** känner mig dum nu...men tillhör inte direkt den "nya" generationen...**

Kommentar

• flunk
      • jul 2006
      • 396

Ah, sorry. Det borde ha hängt med något program att installera i datorn som du använder för att spela in. Jag har knappt använt mitt men det var ganska simpelt vad jag kommer ihåg. Ställa in var filerna ska sparas och i vilken kvalitet. Sen var det bara att trycka på record.
      Vad har du för grabberkort?

Kommentar

• Halcon
        • jun 2006
        • 512

Det heter ezcap, USB 2.0 Video Capture, och ska vara original, köpt på Kjell för många herrans år sedan. Förde över lite videoband till datorn så det funkar.

Det finns movie maker på datorn, funkar det?

Kommentar

• Halcon
          • jun 2006
          • 512

Vänta, det står: includes video editing & converting software på paketet, det är alltså det som man ska använda?

På CD:n står det: Svensk guide och support på www.mendo.se/ezcap/
          Funkade inte - här är nya länken: http://www.mendo.se/product/EasyCAP/

Kommentar

• flunk
            • jul 2006
            • 396

Funkar inte mjukvaran på cd:n längre? Eller är det så att du har en laptop utan cdrom-läsare?

Kommentar

• Halcon
              • jun 2006
              • 512

Det följde med ett program som heter ArcSoft ShowBiz DVD och som jag nu installerat.
              Finns lite olika alternativ att välja mellan men Fånga, skapa och redigera videoklipp låter som det kan vara något?

Kommentar

• flunk
                • jul 2006
                • 396

Fånga låter som något. Du borde kunna få upp livebilden i programmet, dvs brus eller bild från fpvsystemet.

Kommentar

Arbetssätt...