NY PRODUKT: Rangevideo Headplay HD

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kenneth E
    • okt 2006
    • 3445

    #106
    Jag gillar displayen, men gud vad stor den är. Den går inte ner i mina väskor!

    Kommentar

    • Boopidoo

      • dec 2008
      • 1937

      #107
      Jepp, go big or go home!

      Har för övrigt ju st beställt denna: http://www.garderoben.se/ryggsackar/...ternalsearch=1

      Ska bli intressant att se hur väl den fungerar. Tänkt att användas med 250 quads, xugong etc.

      Kommentar

      • Xermalk
        • jul 2013
        • 672

        #108
        Jag ha den väskan, fast i urban camo !
        Får ner en taranis väska i stora facket +en del till

        Quad i "mellan" facket, och sändare+headplay i stora skall nog gå fint.

        Själv planerar jag trycka ner en vortex, armattan mini tri och sändare i min.

        Kommentar

        • Kenneth E
          • okt 2006
          • 3445

          #109
          Tror också att den är gjord för typ 250 racers, vilket kräver bra bild för att fungera. Skall bli kul och höra vad ni tycker.

          Kommentar

          • Boopidoo

            • dec 2008
            • 1937

            #110
            Ursprungligen postat av Xermalk
            Jag ha den väskan, fast i urban camo !
            Får ner en taranis väska i stora facket +en del till

            Quad i "mellan" facket, och sändare+headplay i stora skall nog gå fint.

            Själv planerar jag trycka ner en vortex, armattan mini tri och sändare i min.
            Va bra. Själv funderar jag på att skaffa lite halvhård skuminredning. Eventuellt tom beställa från något företag som skär ut för att få det snyggt. Måste bara tänka ut en bra formgivning.

            Kommentar

            • Xermalk
              • jul 2013
              • 672

              #111
              Hade masa gamla isoleringsskivor på vinden. Perfekta för ändamålet
              Sitter bara och väntar på att immersionrc skall få tummen ur röven, och skeppa lite vortex quadar till Sverige.

              Börjar bli rejält drygt att vänta nu. 1 månad sen de började skeppas ut, och inte en enda svensk butik har fått in dom än :(

              Kommentar

              • Boopidoo

                • dec 2008
                • 1937

                #112
                Förresten om någon behöver XS9JK contakter så har jag ett gäng som jag kan sälja. Förutom att de används på HPHD är de grymt bra och pålitliga kontakter att användas på markstationer goggles skärmar etc.

                Kommentar

                • Kimp
                  • feb 2015
                  • 60

                  #113


                  Verkar inte bara vara positivt med stor skärm.. Får lite kalla fötter av min beställning nu

                  Kommentar

                  • Boopidoo

                    • dec 2008
                    • 1937

                    #114
                    Nja, jag vet inte. Det var absolut första gången de testade dom och har inte flugit med större än möjligtvis FS Dom HD som är otroligt mycket mindre FOV. Det går ju även att minska FOV relativt enkelt om man nu önskar det.

                    Kommentar

                    • Kimp
                      • feb 2015
                      • 60

                      #115
                      Hur kan man minska FOV?
                      Läste att vissa har problem med sämre upplösning jämfört med sina fatsharks, att grenar och dyligt är mindre tydliga i HP.

                      Kommentar

                      • Jorgen
                        • feb 2013
                        • 777

                        #116
                        När bildkvaliten är så dålig som från den är från våra kameror så blir det så klart suddigt på en stor skärm, på en liten skärm så ser man inte hur suddigt det är.

                        Frågan är hur mycket bättre det blir av invänjning. Är det så illa att man inte uppfattar samma suddiga bildinformation lika lätt när den är uppförstorad på en stor skärm som när den visas på en så liten skärm att man inte kan se att det är suddigt?

                        Eller har de försökt filtrera bilden och gått till överdrift?

                        Kommentar

                        • Copterdude
                          • maj 2012
                          • 1269

                          #117
                          Den stora bilden är nog inte optimal för 600tvl kameror. Med en effio 800tvl blir det nog bättre. Det blir iaf skarpare i mina vanliga Dominators när jag byter mellan 600tvl och 800tvl effio så borde göra ännu mer skillnad på en större skärm.
                          Sen att man måste titta runt för att bilden är så stor gör den nog inte optimal för miniracing men vanlig flygning, filming, flygplan osv. är det nog mycket mer inlevelse i.

                          Eller så kanske man helt enkelt måste vänja sig och få några timmar flygtid med dom.
                          Skulle vilja se revview av nån som har flera timmars användning så man vet om det är något man kan vänja sig vid.

                          Kommentar

                          • Boopidoo

                            • dec 2008
                            • 1937

                            #118
                            Jag tror att det mest handlar om att vänja sig men visst blir det viktigare med högre upplösning på kameran.

                            Kommentar

                            • Copterdude
                              • maj 2012
                              • 1269

                              #119
                              Ursprungligen postat av Boopidoo
                              Jag tror att det mest handlar om att vänja sig men visst blir det viktigare med högre upplösning på kameran.
                              Tror också det. Tar alltid ett tag innan hjärnan vant sig. Var samma när jag skaffade fs goggles . Man vart rätt vimmelkantig första gångerna hehe.

                              Kommentar

                              • Jorgen
                                • feb 2013
                                • 777

                                #120
                                Jag tänkte försöka gå upp från 2.8 till 2.1 i field of view, det borde hålla det viktiga i mitten av bilden även om det ställer ännu mer krav på kameran.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...