NY PRODUKT: Rangevideo Headplay HD

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Boopidoo

    • dec 2008
    • 1937

    #136
    @uffe40
    Jepp, ganska naturligt eftersom så många fortfarande väntar på sina och en del som kan leva utan dem, beställt flera eller kanske inte gillar dem tar chansen att sälja och kanske tom tjäna en slant. Jag har ännu inte sett någon som har sålts för lägre än inköpspris+frakt.

    Däremot finns det ett rätt stort antal FS som säljs just nu också.

    @kronblom
    Sony PZ0420

    Kommentar

    • kronblom
      • maj 2012
      • 319

      #137
      Jag är #210 från headplay, hoppas de kommer med i batch 2.

      Kommentar

      • Jorgen
        • feb 2013
        • 777

        #138
        Jag beställde den 16e April från GetFPV och de skickade mina Headplay idag. Nu är det upp till UPS och tullen att stå för resten av förseningarna...

        Kommentar

        • Xermalk
          • jul 2013
          • 672

          #139
          Ingen som testat hobbykings v2or? Sålänge man bara kör 5.8 så bör där inte vara någon skillnad på bildkvaliten.

          Och väldigt få har tillgång till hd länk/har redan lämplig mottagare hemma..

          Kommentar

          • Boopidoo

            • dec 2008
            • 1937

            #140
            Njae, bildkvaliten beror ju inte så stor roll vilken frekvens du använder. Om du väl har en bra signal från videomottagaren så beror bildkvaliteten på hur bra kvalitet det är på skärm och inte minst fresnellins. Visst kan kanske HK fått till det med V2 men de väljer sällan kvalitetskomponenter så jag skulle inte vara så säker på det.

            HK-skärmen i Qv2 är 480px vertikalt och PAL kan teoretiskt ge 576px vertikalt så viss kvalitetsskillnad borde det vara.

            Kommentar

            • kronblom
              • maj 2012
              • 319

              #141
              Nu börjar det dyka upp rapporter om kvalitén på ihopbyggnaden av dessa. Rx som strular, kontakter som är lösa etc. Hoppas att det är bara några få undantag och inte ett generellt problem.

              Kommentar

              • ulwur
                • nov 2013
                • 119

                #142
                Funderar på vilken antenn man ska sätta på hphd... VAS crosshair tycks ju vara The shit för penetrering genom lövverk, men den kostar ju en slant.. Finns det alternativ att överväga?

                Kommentar

                • Boopidoo

                  • dec 2008
                  • 1937

                  #143
                  Ursprungligen postat av kronblom
                  Nu börjar det dyka upp rapporter om kvalitén på ihopbyggnaden av dessa. Rx som strular, kontakter som är lösa etc. Hoppas att det är bara några få undantag och inte ett generellt problem.
                  Inte särskilt många rapporter, när sånt här ändå händer är det en fördel att handla från GetFPV eller RV/HP eftersom de har mycket bra support. Man behöver inte vänta 9 månader för ersättning (vilket kan hända vid köp från ex HK).

                  Kommentar

                  • ulwur
                    • nov 2013
                    • 119

                    #144
                    Låda för låda

                    Eftersom jag fortfarande är i väntans tider får jag sysselsätta mig med tillbehören...

                    Bopidoo, du som har ett par tre stycken till handa. Vad är det för mått på dem? Funderar på hur man ska kunna skydda dem bättre under transport än den där tygpåsen som följer med.

                    Flygtyget, radion, batterier och Fatsharks får plats i en plastväska (typ pelican case) modell större. Bara att hysta in i bilen när man ska iväg, mycket praktiskt. Men hur göra med HPHD-na ???

                    Kommentar

                    • Xermalk
                      • jul 2013
                      • 672

                      #145
                      Ursprungligen postat av ulwur
                      Funderar på vilken antenn man ska sätta på hphd... VAS crosshair tycks ju vara The shit för penetrering genom lövverk, men den kostar ju en slant.. Finns det alternativ att överväga?
                      Immersions nya cirkulära 8dbi patch antenn verkar fungera riktigt bra.
                      Näst intill störningsfri video när jag flög här med 2 andra.

                      Kommentar

                      • Jorgen
                        • feb 2013
                        • 777

                        #146
                        UPS säger att jag skall få mina på torsdag, dagen innan midsommar. Jag är tveksam då de är i Köln nu och då ingen ringt angående tull och moms ännu. Så det blir nog att vänta över en LÅNGHELG!

                        Kommentar

                        • kronblom
                          • maj 2012
                          • 319

                          #147
                          Ursprungligen postat av Xermalk
                          Immersions nya cirkulära 8dbi patch antenn verkar fungera riktigt bra.
                          Näst intill störningsfri video när jag flög här med 2 andra.

                          https://www.youtube.com/watch?v=lzFf9fRMU6A
                          Var hittade du 8dbi patchen? Hittar bara den gamla "stora" 13dbi.

                          Kommentar

                          • ulwur
                            • nov 2013
                            • 119

                            #148
                            Jörgen! Då är frågan alla (dvs jag) undrar: vilket könummer/när beställde du?

                            Ursprungligen postat av Jorgen
                            UPS säger att jag skall få mina på torsdag, dagen innan midsommar. Jag är tveksam då de är i Köln nu och då ingen ringt angående tull och moms ännu. Så det blir nog att vänta över en LÅNGHELG!

                            Kommentar

                            • Jorgen
                              • feb 2013
                              • 777

                              #149
                              Den 16e April, GetFPV så det finns inget könummer.

                              Kommentar

                              • ulwur
                                • nov 2013
                                • 119

                                #150
                                Apropos transportväska igen...

                                Hittade denna: http://www.conrad.se/Pilotv%e4ska-me...894480_1504162

                                Som till bilderna tycks vara identisk med den som tipsas om på RCGroups HPHD Owners tråden: http://www.rcgroups.com/forums/showp...&postcount=799

                                Undrar om det är Overkill, hur mycket plats tar HPHD egentligen?

                                /Uffe

                                Kommentar

                                Arbetssätt...