NY PRODUKT: Rangevideo Headplay HD

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Boopidoo

    • dec 2008
    • 1937

    #166
    Det går att torka försiktigt, se bara till att använda en ren och mjuk trasa och gnugga inte. Alternativt blås rent med tryckluft.

    Kommentar

    • lassebetong
      • mar 2007
      • 1255

      #167
      Ursprungligen postat av kronblom
      Har precis öppnat de. De var inte så stora som jag trodde. Hade fått en bild av att de skulle vara extrem stora.

      Ser att de kommit damm på linsen när jag tittar in i de. Är det den sidan man absolut inte får torka? Eller är den känsliga sidan vänd mot lcd skärmen?
      Mmm du fick dem för tre dagar sedan och superlativen lyser med sin frånvaro. Blev du helt hänförd och har flugit konstant med dem sedan dess eller var de bara ok?

      Kommentar

      • simonarvestrand
        • jan 2012
        • 3850

        #168
        Ursprungligen postat av lassebetong
        Mmm du fick dem för tre dagar sedan och superlativen lyser med sin frånvaro. Blev du helt hänförd och har flugit konstant med dem sedan dess eller var de bara ok?
        Har testat dom nu och dom va helt klart inget för mig. Finns nog användningsområden. Typ foto och flygning eller med plan på lite höjd men flyga mindre saker i skogen så kändes de inte alls rätt

        Kommentar

        • kronblom
          • maj 2012
          • 319

          #169
          Ursprungligen postat av lassebetong
          Mmm du fick dem för tre dagar sedan och superlativen lyser med sin frånvaro. Blev du helt hänförd och har flugit konstant med dem sedan dess eller var de bara ok?
          Hehe. Jag har haft fullt upp och inte hunnit använda de ännu.

          Kommentar

          • Boopidoo

            • dec 2008
            • 1937

            #170
            Ursprungligen postat av simonarvestrand
            Har testat dom nu och dom va helt klart inget för mig. Finns nog användningsområden. Typ foto och flygning eller med plan på lite höjd men flyga mindre saker i skogen så kändes de inte alls rätt
            Har du testat med vidvinkel på kameran samt stänga av DNR och dra ner skärpan?

            Kommentar

            • simonarvestrand
              • jan 2012
              • 3850

              #171
              Ursprungligen postat av Boopidoo
              Har du testat med vidvinkel på kameran samt stänga av DNR och dra ner skärpan?
              Testade bara att ändra en massa inställningar i gogglarna. det va inte mina goggles och inte mina maskiner.

              Kommentar

              • lassebetong
                • mar 2007
                • 1255

                #172
                Ursprungligen postat av simonarvestrand
                Har testat dom nu och dom va helt klart inget för mig. Finns nog användningsområden. Typ foto och flygning eller med plan på lite höjd men flyga mindre saker i skogen så kändes de inte alls rätt
                Borde väl passa dig perfekt nu då, med tanke på att du prioriterat om.

                Kommentar

                • lassebetong
                  • mar 2007
                  • 1255

                  #173
                  Ursprungligen postat av kronblom
                  Hehe. Jag har haft fullt upp och inte hunnit använda de ännu.
                  Trodde inte att det var ett alternativ. :sarcastic:

                  Kommentar

                  • kronblom
                    • maj 2012
                    • 319

                    #174
                    Ursprungligen postat av lassebetong
                    Trodde inte att det var ett alternativ. :sarcastic:
                    Haha. Jag är tyvärr en av de som väntar och väntar och sedan inser jag att när grejerna kommit att jag inte har så mycket tid till övers. Men ändå skaffar man mer grejer.

                    Hoppas kunna komma ut ikväll eller imorgon för ett flygtest. Skärmen är onekligen stor men hoppas att det är en vanesak.

                    Kommentar

                    • Timtimtim
                      • apr 2012
                      • 838

                      #175
                      Ursprungligen postat av simonarvestrand
                      Har testat dom nu och dom va helt klart inget för mig. Finns nog användningsområden. Typ foto och flygning eller med plan på lite höjd men flyga mindre saker i skogen så kändes de inte alls rätt
                      Vad gillade du inte?

                      Kommentar

                      • simonarvestrand
                        • jan 2012
                        • 3850

                        #176
                        Ursprungligen postat av lassebetong
                        Borde väl passa dig perfekt nu då, med tanke på att du prioriterat om.
                        Inga omprioriteringar här inte. bara tillägg i hobbyn

                        Kommentar

                        • Boopidoo

                          • dec 2008
                          • 1937

                          #177
                          Även om de fungerade bra för mig på en gång så kan jag tänka mig att det kan krävas en inkörningsperiod för att vänja sig. Kanske särskilt för mer krävande flygning.

                          Kommentar

                          • simonarvestrand
                            • jan 2012
                            • 3850

                            #178
                            Ursprungligen postat av Timtimtim
                            Vad gillade du inte?
                            känslan samt att man förstärker den dåliga analoga signalen extra om man mosar upp det så stort.

                            Kändes som en stor böjd bild som verkligen får fram allt brus och annat i bilden på ett mycket bra sätt. vilket då inte är så positivt.
                            ska se om jag kan testa med min inspire nångång så man får se hur det känns med en hdsignal, då kan jag tänka mig att det funkar.

                            Kommentar

                            • Jorgen
                              • feb 2013
                              • 777

                              #179
                              När jag använde fatshark så kunde jag inte bedömma höjd eller avstånd för fem öre om jag inte flög med 2.8mm lins på kameran. Det där med 2.1mm fisheye lins på en pytteliten skärm långt bort fungerade inte alls för mig och jag försökte verkligen då jag tycker att det känns som att köra bil med skygglappar med 2.8mm lins.

                              Med Headplay HD så fungerar det bra med 2.1mm lins. Den oförvrängda delen av bilden är i fokus rakt fram och periferiseendet fungerar på ett naturligt sätt för mig. Med 2.1mm lins så har man givetvis minskat upplösningen på den delen av bilden man har rakt fram, men det stör mig mindre än att inte ha periferiinfomrationen över huvud taget. Jag var tveksam till att flyga på för trånga ställen tidigare men nu känns det mycket bättre.

                              Kommentar

                              • Boopidoo

                                • dec 2008
                                • 1937

                                #180
                                Ursprungligen postat av simonarvestrand
                                känslan samt att man förstärker den dåliga analoga signalen extra om man mosar upp det så stort.

                                Kändes som en stor böjd bild som verkligen får fram allt brus och annat i bilden på ett mycket bra sätt. vilket då inte är så positivt.
                                ska se om jag kan testa med min inspire nångång så man får se hur det känns med en hdsignal, då kan jag tänka mig att det funkar.
                                Känns hårt att avfärda dom så kategoriskt när du har testat dom så lite. Det finns mycket man kan testa om FOV upplevs som för stor, bla byta till den andra linsen.

                                Bilden upplever jag inte böjd (distortion) alls så där måste det vara något fel? Satt linsen snett? Jag har upplevt distortion på FS och framför allt på mina gamla Boscam GS920 men inget av detta finns på HPHD. Raka kanter och vad kan upplever även i övrigt en bild utan distortion.

                                Jag har dragit ner sharpness till 0, stängt av DNR och kör med 4:3 bild och tycker det fungerar mycket bättre. Varvar ungefär 50/50 mellan mina FS DomV2 och HPHD. Tycker inte att det är så jättestor skillnad i känsla (för mig) att flyga lågt och se detaljer mellan dom. Men när jag flyger Xugong på lite höjd är skillnaden enorm, där har jag helt slutat flyga FS.

                                Men smaken är som baken så inte så konstigt om en del inte gillar dom men jag tycker iaf att man ska ge dom några ackar och inställningar innan man dömer ut dom.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...