Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Men den använder väl sig av IR-sensorer. Jag tycker att det verkar onödigt krångligt i jämförelse med IMU som finns inbyggda i RVOSD alternativt ET OSD Pro + Guardian.
Men jag tycker givetvis, som jag sa, att RVOSD är mycket vettigt. Jag är mycket nöjd med de jag har och har investerat i ett antal RVOSD. En smidig grej är ju att det går att köpa äldre varianter av RVOSD G2-G4 och enkelt uppgradera till RVOSD G5.
Men den använder väl sig av IR-sensorer. Jag tycker att det verkar onödigt krångligt i jämförelse med IMU som finns inbyggda i RVOSD alternativt ET OSD Pro + Guardian.
Men jag tycker givetvis, som jag sa, att RVOSD är mycket vettigt. Jag är mycket nöjd med de jag har och har investerat i ett antal RVOSD. En smidig grej är ju att det går att köpa äldre varianter av RVOSD G2-G4 och enkelt uppgradera till RVOSD G5.
Verkar inte finnas någon RVOSD G2-G4 på marknaden dock. så blir väl till att beställa ett helt nytt isåfal.. Är IR-sensorer krångliga tycker du?
Jag kör precis som Boopidoo med RVOSD G5 och har 3 st som jag använder. De funkar klockrent och har en massa bra funktioner. Det var en liten tröskel att ta sig över i början men det gick snabbt och nu funkar den kanonbra.
Körde lite Eagle tree förut och den tyckte jag var krångligare och sämre än RVSODn.
MVH / Kajaken
__________________________________________________ ___________________
FPV och multirotor
RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)
EDIT: Det verkar som om den nya v5.1 inte är kompatibel hårdvarumässigt med tidigare versioner. De förra IMU finns inte längre att få tag på och de nya har flyttats till huvudkortet från grafikkortet. Detta innebär två saker, dels så finns ju inte längre uppgraderingskortet pga att en del delar inte finns att tillgå längre. Sedan så går det heller inte att uppgradera från tidiga versioner till v5.1 pga att de har flytta omkring lite kretsar. Se den här posten: http://www.rcgroups.com/forums/showp...postcount=2081
Men jag har iofs en äldre RVOSD som är uppgraderad till v5.06 som jag skulle kunna sälja om du är intresserad? Skicka ett PM i så fall, alternativt e-post till simon.hedstrom AT gmail.com
Man ställer in vilken höjd den ska flyga hem på, är den för högt så sjunker den och för lågt så stiger den. Men man måste ställa in den lite, i nedanstående video så aktiverar jag manuellt RTH i början och slutet av filmen. Men då jag har lite för svag motor och lite för lågt inställt throttle så klarar den inte av att stiga. Men det går att fixa med inställningarna.
Man ställer in vilken höjd den ska flyga hem på, är den för högt så sjunker den och för lågt så stiger den. Men man måste ställa in den lite, i nedanstående video så aktiverar jag manuellt RTH i början och slutet av filmen. Men då jag har lite för svag motor och lite för lågt inställt throttle så klarar den inte av att stiga. Men det går att fixa med inställningarna.
Förresten, har du flygit FPV ännu utan OSD?
Okej fint! Ja det har jag, runt 10timmar är det nog nu, väntar dock på lite grejjor för att få igång planet igen.
Hur agerar rvosd om videolänken tappas, aktiveras RTH då också eller är det bara för radiolänken? Vad har du för servon till din pan/tilt?
Kommentar