OSD med RTH?
Kollaps
X
-
I den ugglanmodell som flyger i de filmer jag har visat har jag FrSky och flög då med min Futaba 12FG. Nu flyger jag den med Turnigy 9X och standardantenner. Jag har även flygit med den patch-antenn som rangevideo säljer men jag måste ha förlagt den för jag hittar den inte. :(
Räckvidd för FrSky med standardantenn är mellan 0,3-1,5km. Jag flyger alltså helst inte FrSky utan fungerande RTH.Kommentar
-
Okej okej! du har inte testat wifi-boostern som rangevideo säljer? 1W effekt.I den ugglanmodell som flyger i de filmer jag har visat har jag FrSky och flög då med min Futaba 12FG. Nu flyger jag den med Turnigy 9X och standardantenner. Jag har även flygit med den patch-antenn som rangevideo säljer men jag måste ha förlagt den för jag hittar den inte. :(
Räckvidd för FrSky med standardantenn är mellan 0,3-1,5km. Jag flyger alltså helst inte FrSky utan fungerande RTH.Kommentar
-
De är ganska dyra men mycket bra, kolla priser på: www.tslrs.com
Höjden blir bättre om man låter kortet komma igång riktigt och sedan återstartar det, men det orkar jag sällan med. Höjd visas antingen med GPS eller barometrisk höjdmätare eller båda, ingen av dem är perfekta men eftersom man kan se båda samtidigt så brukar jag sälan bry mig om att starta om för bättre nogrannhet.Kommentar
-
Om man kör med PPM-sum så tror jag att även den lilla har 12 kanaler, det går iaf att löda på extra servokontakter för kanal 9,10,11,12. Rangevideo säljer också TSLRS och de har ett paket inkl sändare och mottagare: http://www.rangevideo.com/index.php?...9ae3cb93b5b314
Det krävs inget mer än att koppla in videosändare, kamera, rc mottagare och servon. Resten följer med i "paketet". Om man vill kunna uppdatera firmware etc så kan man behöva en PICkit programmerare, finns också på rangevideo.com.
Vibrationsdämparen behövs inte alltid men den fungerar bra och var mitt första försök att designa saker för plastgjutning (fick dock experthjälp).
Kommentar

Kommentar