Såg det nu, men varför har man två inställningar för detta? Cruise altitude" och "Altitude control limit"? så om jag är på tex 500m och har Altitude control limit på 200meter och Cruise altitude på 50 så kommer planet att sjunka till 50 meter när det när 200meter eller vad?
OSD med RTH?
Kollaps
X
-
Om du är på 500m med CA=50 och AL=200 så kommer motorn att hålla glide throttle tills du passerar CA+AL=250m.
Mellan 50 till 250m kommer motorn att ha cruise throttle och modellen fortsätter att sjunka mot 50m genom att använda roderutslag.
Om modellen befinner sig under 50m så kommer motorn att ha cruise throttle och försöka stiga genom att använda roderutslag.Kommentar
-
okej okej! så är planet under 50 så stiger det till 250 meter?Om du är på 500m med CA=50 och AL=200 så kommer motorn att hålla glide throttle tills du passerar CA+AL=250m.
Mellan 50 till 250m kommer motorn att ha cruise throttle och modellen fortsätter att sjunka mot 50m genom att använda roderutslag.
Om modellen befinner sig under 50m så kommer motorn att ha cruise throttle och försöka stiga genom att använda roderutslag.Kommentar
-
Okej då är jag med. nu till failsafe frågan igen, min turnigy 9x funkar ju nu igen efter jag tog bort ett motstånd, jag får inte till att sätta failsafe med er9x. var sätter jag 110% samt 120% i menyn? samt när jag har full gas, och justerar på de små spakarna så ändras inte mS värdet utan det högsta är 2.01..Kommentar
-
Vet inte hur er9x funkar men på min DX7 satte jag travel adjust på throttlekanalen til 120%, sen bindade jag om mottagaren med spaken i fullgasläge (120%). Efter binding flyttade jag ner travel adjust till 100% igen.
Då blir det så när du kör inställningsguiden att när du stänger av sändaren går mottagarens failsafe upp på 120% på throttle = FS detect på RVOSD.Senast redigerad av flunk; 2012-08-15, 07:08.Kommentar
-
Fick det att funka nu men när jag stänger av sändaren och rssi dyker till 0 så aktiveras rth direkt men när jag får tillbaka kontakten så tar det cirka 5sek innan den slår av, varför? Det borde väl slås av direkt vid kontakt igen? Satte Fs detect på 110% sen 120 och tryckte på Fs knappen på mottagaren. Sen undrar jag om man kan begränsa roderutslagen i er9x i en inställning?Senast redigerad av Timtimtim; 2012-08-14, 22:33.Kommentar
-
Det kan ju bero på att sändaren har några sekunders start-tid, eller startar din dator omedelbart?
Anledningen till att RVOSD FS detect bör ligga något under FS tror jag är att det ska finnas lite marginal så att RTH.
Jag har ställt in både min Futaba 12FG och er9x så att jag inte enbart kan aktivera RTH med en switch utan måste även ge åtminstone halvgas, på så vis känns det säkrare om någon skulle komma åt switchen på mark. Nu var det iofs ett tag sedan jag programmerade min er9x men jag har filen liggandes om det är av intresse?
Jepp, man kan begränsa roderutslagen, både med end points och expo. Kommer inte ihåg tillräckligt för att säga exakt hur och jag har inte sändaren här. Men generellt så tycker jag att programmeringen av er9x känns mycket bra när man gör det med datorn men att programmering på själva radion känns lite knepig.Kommentar
-
Z-axeln har jag också trubbel med... Fast RVOSD:n funkar bra ändå men jag skulle ju gärna få ner debugmätarna...
Jag har ju inte någon mottagare med PPM-summa ut, så jag har kopplat varenda kabel in i RVOSD:n, där blir det ju stelt som fanken hur man än gör...
Ska plocka av min spinner, tror den är duktigt obalanserad.Kommentar
-
har nu skärt ut lite i flygplanskroppen på sidorna för att undvika att kablarna ligger mot osdn, vid 1.18mS gas så når z axeln nästan 4:e raden i vibrationsdebugen annars så håller den sig nere vid 2:a och 3:e. får väl testa i luften och se =) något som jag inte riktigt har förstått med set natural ahi, gör ni det i luften eller på backen? hur ställer ni in den?Kommentar

Kommentar