FPV träffar 2014

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Data Dan
    • jul 2012
    • 83

Ang apm min vinge gjorde samma sak 3 gånger i dag en gång i Loiter och 2 i stab tror att det är vibrationer som ställer till det var vindstilla vid tillfället men han slå över till manual oc räddat planet 2 gånger

Kommentar

• Kenneth E
      • okt 2006
      • 3445

Senaste flygningen:

Häckeberga verkar vara en bra plats, väntar spänt på rapport.
      Det är sådana dagar nu att jag kan alla dagar.
      Då säger vi att det blir av nästa helg, vilken dag tycker ni passar bäst eller kör vi båda?
      Ken
      Senast redigerad av administrator; 2014-08-16, 14:55.
      DS-24 operatör.
      Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
      Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
      FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• Elflygarn
        • jun 2008
        • 291

Jag kollar området i kväll, men såg att det är i östra delen av Sturups CTR, cirka 1,5 km från flygplatsen:

Detta betyder kortfattat att:

Vi kan inte flyga västerut eller norrut/nordväst, söderut/sydväst. Det är nono, eftersom det är mot flygplatsen eller inflygningsvägarna.
        Ingen flygning över 120 meter.

Jag vet sedan innan att inflygningarna mot Sturup går ganska lågt väster om Häckeberga, så om fältet verkar funka så skall vi hålla oss på det / öster om det.

Kommentar

• Stiffe
          • jan 2012
          • 991

Ursprungligen postat av Elflygarn
          Jag kollar området i kväll, men såg att det är i östra delen av Sturups CTR, cirka 1,5 km från flygplatsen:

Detta betyder kortfattat att:

Vi kan inte flyga västerut eller norrut/nordväst, söderut/sydväst. Det är nono, eftersom det är mot flygplatsen eller inflygningsvägarna.
          Ingen flygning över 120 meter.

Jag vet sedan innan att inflygningarna mot Sturup går ganska lågt väster om Häckeberga, så om fältet verkar funka så skall vi hålla oss på det / öster om det.
          Varit där ute en del för ett tag sen och alla vägar är prydligt låsta från huvudvägarna av Häckeberga slott
          Bor i Malmö
          Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

Kommentar

• Elflygarn
            • jun 2008
            • 291

Fältet rakt öster har, tvärt emot allemannsrättens princip låsta grindar, ja. Klättrade över & konstaterade en flock tjurar ett par hundra meter bort. Synd, annars perfa fpv-terräng.

En bit längre söderut finns dock bra fält. Men: en fullskalamaskin drog över på cirka 150-200 meter.

Kommentar

• neu
              • aug 2012
              • 1047

Tycker det är för nära Sturup. Speciellt för oss med flygplan.

Kommentar

• Elflygarn
                • jun 2008
                • 291

Jo, flygplan är nog no fly där. Fullskalan som drog förbi var en tvåmotorig turboprop, såg ut som en Fokker 50 eller liknande. 150-200 är litta väl lågt.

Nytt förslag då: Vombsjöns östra strand. Så länge det inte är övningar på Björkafältet och militären flyger en massa hkp där som de gjorde för ett par veckor sedan så är det ju lugnt.

Kommentar

• Stiffe
                  • jan 2012
                  • 991

Har ni bestämt vilken dag ? ser just nu lite bättre ut med vädret på Söndag
                  Bor i Malmö
                  Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

Kommentar

• Kenneth E
                    • okt 2006
                    • 3445

Jag tänkte också kolla om det blivit något bestämt, för min del spelar det ingen roll vilken dag.
                    Elflygarn verkar ha koll på läget om vart vi skall träffas.
                    DS-24 operatör.
                    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• Elflygarn
                      • jun 2008
                      • 291

Jag har bara kommit med ett par förslag. Svårt att hitta bra plats vid Vomb också, jag var där och kollade härom dan.

Har inte haft en massa tid & hänga här, det har varit helt amazeballs bra flygväder i veckan, ju. Körde 4 ackar FPV i Kvarnby i kväll och typ 11 igår. (Ja, eller 1 igår, om inte FPV-hubsan räknas.)

Kommentar

• neu
                        • aug 2012
                        • 1047

Meh jag har blivit sjuk så blir förmodligen inget i helgen för mig. Körde en runda med min epp-fpv i det härliga vädret och färdades totalt 27km. Snart så tar jag ditt rekord kenneth

Jobbar på miniquad racing som dom har i Australien. Behöver lite mer material och tester innan jag avslöjar något mer

Kommentar

• Elflygarn
                          • jun 2008
                          • 291

Du hostade ju upp grön gegga på fältet idag, så nog är du sjuk...

Jag lär inte raca minin, den e för tung. Men jag kan filma. Med minin!

Kommentar

• Xermalk
                            • jul 2013
                            • 672

Mitt fpv plan ligger fortfarande i delar. Som vanligt så tar jag för lång tid på mig med att bygga upp det igen.
                            Får se vad som sker först, att jag byggt färdigt men skymule igen. Eller att min fpv/racing vtail anländer från usa.

Någon här som är insatt i acro naze inställningar? Han som bygger min vtail har inte flygväder den närmaste tiden, så den skeppas bara med medelmåttiga pids.

Kommentar

• Kenneth E
                              • okt 2006
                              • 3445

Senaste flygningen:

Blev det inget i helgen?
                              Ken
                              Senast redigerad av administrator; 2014-08-16, 14:54.
                              DS-24 operatör.

Kommentar

• Stiffe
                                • jan 2012
                                • 991

Jag är På om det blir nåt , verkar bli något bättre väder på Söndag men det kvittar mig vilket
                                Bor i Malmö

Kommentar

Arbetssätt...