Inomhuspylon med liten multicopter - vilken modell tror ni på ?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Stiffe
    • jan 2012
    • 991

Den ser lite stor ut för mindre lokaler iaf cx 10 kan man flyga betydligt tajtare , flyger själv hemma i vardagsrummet
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

Kommentar

• neu
      • aug 2012
      • 1047

Fått hem en hel hög med cx-10or och den flyger bra men är nog lite för liten för att köra pylon med.

Kommentar

• Xermalk
        • jul 2013
        • 672

Kan du inte fästa lite färgade pappersremsor som vid aircombat? Då borde cx10'an synas bättre.

Du får dock använda en kort kolfiberstång så att de inte fastnar i propellrarna.

Kommentar

• McRegor
          • maj 2006
          • 7942

Hmmm - pappersremsor på en multi som väger 12 g och är riktigt liten? Tveksam om det kommer att fungera.
          Roger

Kommentar

• Kenneth E
            • okt 2006
            • 3445

Ingen bra Quad, kraschade i slutet och med konstant störning under hela flygningen!

Ursprungligen postat av Zallisen
            Testade köra LaTrax Alias med högsta rating i expert mode.(manual/rate mode) Funkar säkert jättebra för pylonracing.

DS-24 operatör.
            Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
            Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
            FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• zalsson
              • okt 2012
              • 48

Ursprungligen postat av Kenneth E
              Ingen bra Quad, kraschade i slutet och med konstant störning under hela flygningen!
              ???

Kommentar

• Zallisen
                • jun 2013
                • 361

Ursprungligen postat av zalsson
                ???
                Jag tror han är sarkastisk.
                Jag får väl försöka flyga den mjukare och filma med bättre kamera nästa gång. Men jag hade precis flugit liknande med min riktiga mini acroquad som nog är 2-3 gånger så tung och stark men i samma storlek ungefär och då känns dendär leksaken som ett fladdrande löv.

Kommentar

• zalsson
                  • okt 2012
                  • 48

Ursprungligen postat av Zallisen
                  Jag tror han är sarkastisk.
                  Jag får väl försöka flyga den mjukare och filma med bättre kamera nästa gång. Men jag hade precis flugit liknande med min riktiga mini acroquad som nog är 2-3 gånger så tung och stark men i samma storlek ungefär och då känns dendär leksaken som ett fladdrande löv.
                  Haha ja inte lätt på nätet

Kommentar

Arbetssätt...