Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Vi blev tre stycken som flög denna kväll i Klagshamn. Två som racade för full och en som bara fotade/filmade.
Ha det bra och hoppas vi syns nästa gång.
Ken
Bifogade filer
DS-24 operatör.
Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.
Jag tänkte köra en vända till på tisdag. Då skall det enligt meteorologer vara FPV väder i Klagshamn.
Jag slänger in förslaget på Kenneths FPV-träffar-2015 tråd FPV Klagshamn Silon 150609:1830.
Det var för blåsigt senast vi var där. Betong-stolparna är för hårda att köra in i med den stackars Mobious-linsen. Bumpy ride...
^Ser ut som en riktigt bra spot. Flyger mest för mig själv, oftast Katrinetorp, Svågertorp krokarna efter 18.00. Skulle gärna haka på någongång nere i Klagshamn.
Jag kör förbi hyllie om du skall dit. PM'a om du vill ha skjuts därifrån.
Hade varit super schyst! Nu stod jag dessvärre och övade rate mode igår och lyckades dänga till en armen hårt. Det går att flyga med så länge jag inte tappade radio kontrollen i en senare flygning som slutade med att jag landade i en buskade och möjligtvis har bränt ena motorn.
Den snurar fint och verkar gå att flyga med, men den luktar lite bränt
Tror jag får bli hemma idag och byta ut lite grejer.
Kommentar