Vet inte vad det var som gjorde det. Provade ju aldrig harakiri utan gps, så den mjukvaran hade kanske bättre filter mellan baro och accelerometrar?
Funfly Naze32 / AfroMini
Kollaps
X
-
Kommentar
-
Kopior visserligen men de brukar vara oerhört leveranssnabba.
Bättre barometer på dessa också.Kommentar
-
Jag kan tipsa er att använda emf_avoidance och ställa in denna från 0 till 1. Det detta gör är att ändra klockfrekvensen vilken flyttar RFI utanför det frekvensområde som UHF system ofta använder (430-446MHz). Jag använder TSLRS och på min AfroMini blev det en tydlig förbättring. Jag testade bara snabbt och strömförsörjde AfroMinin enbart via seriell USB och min telefon.
Mätt med RFE sub3g
AfroMini AV = -91dB
AfroMini PÅ (emf_avoidance=0) = -85dB
AfroMini PÅ (emf_avoidance=1) = -91dB
Jag kunde med emf_avoidance=1 inte se någon skillnad med systemet av- eller påslaget vilket är mycket bra. Att aktivera detta är mycket enkelt, bara att gå in i CLI och skriva "set emf_avoidance=1" och "save", klart!
OBS: Enbart nytta med detta om man använder UHF system som kan påverkas av störningar kring 432MHz. Dvs 2.4-system påverkas inte nämnvärt.Kommentar
-
Vad har du för sändareffekt i din orangea tx Nicke?
Ser att det finns 100 och 1000mW på HK nu. Överväger att skaffa något oranget snart../Markus
Min youtubekanalKommentar
-
Exakt - jag skall kolla på det med den CLI-variabeln du hittade.
Mina Orange är på 100mW - men jag har en som ligger klar att lödas ihop som är på 1000mW...köpt via RCG
Med mina tester med Bixlern och bra antenner har behovet inte infunnit sig ännu...jag har flugit 1,3Km hittills med 100mW
Jag kör med en Nagoya771 eller en "Dipole" på sändaren och en "Turnstile" på Bixlern
Det blir nog en Dipole på miniQuaden.
OpenLRSng är kraftfull firmware. tex finns Beacon för att lätt kunna pejla in en förlorad farkost (pejla med vilken 433mhz leksaks-komradio som helst)UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...Kommentar
-
Börjar bli riktigt sugen på att köpa en MW32 men har inte riktigt bestämt mig än.http://flyduino.net/Multikopter-FC-Multiwii-BaseFlight
Kopior visserligen men de brukar vara oerhört leveranssnabba.
Bättre barometer på dessa också.Kommentar
-
Mmm Boopido jag har beatällt en under natten när jag jobbade.
Fick colli nr: innan jag vaknade vid middagstid.
Inte mycket att fundera på!
Senaste testet flög den som en dröm nu.
Men stendog under hovring blev liggande med kvittrande esc:ar.
En liten vit strimma steg upp från den ena.
När ska man lära sig att köpa 50% fler än man behöver?...
Dumsnål heter det nog! :argue:
Slutlekt för den här gången....Kommentar

Kommentar