Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Jag har ett litet problem med mitt naze32. Tänkte jag skulle uppdatera kortet för att kunna göra en kalibrering av esc men där hände det något så nu lyser det enbart blåt. Hercules funkar men bootloader bara låser sig och sen funkar det inte, baseflight ansluter i 5 sec sen kopplar den ur. Är det någon som vet hur man kan lösa detta problem?
Testa att kortsluta bootloader, det är två anslutningspunkter som sitter på kortet. Jag har själv aldrig behövt det men har läst att det kan behövas ibland.
köpte en naze32 full ifrån dronematters, tyvärr åkte man ju på tullkostnader...
Men när man beställer så kan man ju välja värde som deklareras vilket är bra, så jag betalade ungefär hälften mot vad jag borde pröjsat
Tyvärr så glömde dom skicka med breakoutkabeln och dom svarar inte på mina mail, så jag får väl beställa en breakoutkabel. Surt att vänta...
Men, nu till det jag undrar över. finns det någon guide för kopplingar/lödningar för detta kort.
Jag har hittat för acro versionen, men det kanske inte skiljer sig något emellan dom?
Men, nu till det jag undrar över. finns det någon guide för kopplingar/lödningar för detta kort.
Jag har hittat för acro versionen, men det kanske inte skiljer sig något emellan dom?
Skiljer inget när det gäller koppling och lödning, så en acro-guide fungerar fint
Lödde min Naze32 igår. Andra gången i mitt liv som jag löder så gick inte så jättebra. Hjälper inte heller att mina händer har lätt för att börja skaka. Med lite krångel så lyckades jag tillslut rädda två pinnar från att löddas ihop. Allt fungerar fint i baseflight, motorer, sensorer och radiokanaler. Så nu är det bara att hålla tummarna för att min zmr250 vill flyga som den ska när regnet har gett sig.
Svart blir den efter att du blivit attackerad av trädet
När jag ändå är i den här tråden.. ökade samtliga gains en aning på min LKTR nu och det blev bättre. Måste öka I på pitch för den rätar gärna ut sig.. Men!... varför beter den sig som en fyrhjuling i terrängen?
Den liksom guppar upp-och-ner med nosen hela tiden, inte så stabil som jag sett många andra flyga.
Är det ännu mer gain på pitch som behövs? Eller I? Eller D? D har jag aldrig labbat med, lämnat det default..
Tycker det är liite för omständigt att behöva ut å testa, in och programmera om, ut igen å testa, in å programmera osv.. jag hinner glömma hur det kändes mellan varven.
Kolla cg. Min betedde sig jäkligt konstigt (guppade fram och tillbaka) innan jag satte på min gopro/mobius. Samma sak med min disco men det visste jag inte då så fick spel och sket i naze32 på den :p
Min CG ligger +-5mm från centrum. Är Naze verkligen så känslig?
Tror jag läste att du eller Copterdude flyttar fram CG medvetet för att få mer fart framåt utan att behöva pitcha så mycket?
Kommentar