Gaui 330xs, 500x, VC450

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cyberpete
    • mar 2009
    • 542

Nu är allt testmonterat för fpv. Ska fixxa till kabeldragning på den. tilt/pan till övre kameran kommer inte användas än då jag ej har headtracker än.

Kommentar

• cyberpete
      • mar 2009
      • 542

Beställt 2 nya kort till bettan. En billig KKmultikopter från HC samt en FY90q pro. Ska bli kul och jämföra. Varken Gaui344 som jag har nu eller KK kortet har autolevel men 90Q pro kortet har det.

Ska bli mycket lättare att flyga och filma med fy90q pro kortet än än gaui344..

Ska beställa en FY91q samt CC snart ev fler kort Kul o prova flera olika samt om alla fungerar ok så kan man bygga sig en bunt multikoptrar

Kommentar

• cyberpete
        • mar 2009
        • 542

Har monterat på FY90Q Pro kortet och provflygit lite. Har blåst hela tiden så är svårt att säga hur pass stabil den är men den kommer uppdatering snart.

KK Kortet har jag provat lite snabbt i min HK Quad och har inte fått till den riktigt men ska fixxas snart.

Kommentar

• cyberpete
          • mar 2009
          • 542

Provade FPV för första gången, gick väll sådär Var mera hovring än flygning då jag körde i stabila läget på FY90Q och då får man kämpa för att röra på sig. Finns acro läge som jag inte riktigt vågade prova på under första FPV flygningen ( hovringen ) som gör att det går att flyga mera fritt.

Första flygningen så gick jag ner för fort i slutet och den började vobbla så jag fick panik och släppte på gasen fastän jag borde gjort tvärtom så den landade lite hårt men klarade sig utan skråmor. Andra flygningen så tog jag ner den rätt ok.

Ska försöka hinna ut ikväll och flyga några accar. Markstationen med Eagle Eyes , 5.8ghz mottagare samt FatShark glasögonen tog 173mah totalt på ca 20 minuter så man flyger länge på 2200mah lipo

Bilder samt film kommer under kvällen.

Kommentar

• cyberpete
            • mar 2009
            • 542

Kommentar

• cyberpete
              • mar 2009
              • 542

Här kommer FPV försök nummer 2

Kommentar

• cyberpete
                • mar 2009
                • 542

Här kommer några bilder. Ät skrivet på engelska som jag tror dom flesta förstår

Here is how my VC450 Quad looks when in FPV mode Wiring looks like s**t but works just fine. Made a new top and bottom plate out of fiberglas. Top is 1mm and lower is 2mm.

Weight is about 1200 grams or so.

And a bonus pics of my 3 quads atm. Red is HK Quadframe with Gaui 344 FC, 2213N motors and 18A Plush ESC.

Black one is a frame i am building for my brother that will be using HK KK Board.

Kommentar

• cyberpete
                  • mar 2009
                  • 542

Tog och beställde mig en 635mm Hexa idag. Har ju enbart flygit med Quad hittils så ska bli kul att rpova. Kommer även bygga mig en Tri samt kanske en okto oxå framöver

Tog även och beställde 2 axis Gimbal till kameran samt en Quadrino kort

Kommentar

• Impulze
                    • sep 2006
                    • 1347

Låter som du jobbar i gruvan )

//Matte

Kommentar

• cyberpete
                      • mar 2009
                      • 542

HeHe njae men i anslutning till en

Kommentar

• Impulze
                        • sep 2006
                        • 1347

Oki

Kommentar

• Jode
                          • sep 2008
                          • 290

Vad blev det för hexaram och vilken gimbal?
                          Måste hitta en riktig gimbal till GoPron.
                          Quad fpv premiär för mig i morgon, men jag börjar utan GoPro.

Kommentar

• cyberpete
                            • mar 2009
                            • 542

Jakubs Hex samt gimbal Ser rätt ok ut och verkar hålla rätt bra.

Kommentar

• Impulze
                              • sep 2006
                              • 1347

Jag har just knåpat ihop hans tricopter och det är riktigt najjs gjort. Klart bästa yaw:en jag sett.

//Matte

Kommentar

• cyberpete
                                • mar 2009
                                • 542

Vars hittar man bra billig PPM Encoder i Sverige eller Europa ? Tror nämligen inte att någon av mina mottagare har PPM-sum. Behöver den till mitt Hexa bygge.

Kommentar

Arbetssätt...