Gaui 330xs, 500x, VC450
Kollaps
X
-
Beställt 2 nya kort till bettan. En billig KKmultikopter från HC samt en FY90q pro. Ska bli kul och jämföra. Varken Gaui344 som jag har nu eller KK kortet har autolevel men 90Q pro kortet har det.
Ska bli mycket lättare att flyga och filma med fy90q pro kortet än än gaui344..
Ska beställa en FY91q samt CC snart ev fler kort
Kul o prova flera olika samt om alla fungerar ok så kan man bygga sig en bunt multikoptrar
Kommentar
-
Provade FPV för första gången, gick väll sådär
Var mera hovring än flygning då jag körde i stabila läget på FY90Q och då får man kämpa för att röra på sig. Finns acro läge som jag inte riktigt vågade prova på under första FPV flygningen ( hovringen ) som gör att det går att flyga mera fritt.
Första flygningen så gick jag ner för fort i slutet och den började vobbla så jag fick panik och släppte på gasen fastän jag borde gjort tvärtom så den landade lite hårt men klarade sig utan skråmor. Andra flygningen så tog jag ner den rätt ok.
Ska försöka hinna ut ikväll och flyga några accar. Markstationen med Eagle Eyes , 5.8ghz mottagare samt FatShark glasögonen tog 173mah totalt på ca 20 minuter så man flyger länge på 2200mah lipo
Bilder samt film kommer under kvällen.Kommentar
-
-
Här kommer några bilder. Ät skrivet på engelska som jag tror dom flesta förstår
Here is how my VC450 Quad looks when in FPV mode
Wiring looks like s**t but works just fine. Made a new top and bottom plate out of fiberglas. Top is 1mm and lower is 2mm.
Weight is about 1200 grams or so.

And a bonus pics of my 3 quads atm. Red is HK Quadframe with Gaui 344 FC, 2213N motors and 18A Plush ESC.
Black one is a frame i am building for my brother that will be using HK KK Board.
Kommentar

Kommentar