TBS Discovery med CC3D
Kollaps
X
-
TBS Discovery med CC3D
Måste bara säga att det är galet roligt att köra FPV
Även om jag dök ner i åkern vid ett par tillfällen och vid sista kraschen gick en arm och en propeller :(
Känner att jag har bättre koll på höjden i svängarna nu så dagens hårda landningar på åkern berodde mer på övermod och inte en tillräckligt bra pilot
Nu är det dags att reparera Discon och tvätta bort leran, sedan får den bli en pilsner eller två.
Trevlig helg!
--
SKommentar
-
TBS Discovery med CC3D
Då var allt monterat igen
Men det ser ut som att det dröjer några dagar innan vädret kommer att tillåta en provflygning.
Passade på att vända CC3D-kortet 90 grader för att underlätta att plugga in USB-kontakten. Vet inte varför jag inte gjorde det från början. Det blir en och annan gång när både det ena och andra ska justeras.
--
S
Sent from my iPad using Tapatalk HDKommentar
-
Sv: TBS Discovery med CC3D
Idag skippade jag glasögonen och körde fem accar kors och tvärs i hagen
Med Zippy Compact 4s 4000 mAh får jag ut cirka 12 minuter när jag landar med 15% marginal. Har jag flugit med Graupner 9x5 istället för som innan 8x5. Tycker jag hittat en setup i CC3Dan som fungerar bra på min Discovery nu, kanske har man utvecklats som pilot också
För att hjälpa mig med orienteringen så hängde jag på lite leds fram och bak. Fick vid några tillfällen till några sköna svängar och något som kan liknas vid en åtta. Dagens träning handlade främst om höjdhållning genom flygningen och det känns bättre och bättre.
Allt är helt
--
S
Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2Kommentar
-
TBS Discovery med CC3D
Det första var vid stenbrottet i Billebjer, Dalby. Efter det drog jag till Skrylleskogen fylld med övermod
Vidare efter det blev det Lomma Beach och avslutningsvis vid vår, nyss inköpta, tomt i Vallkärra. Det var hela Lundaturen.
--
SKommentar
-
TBS Discovery med CC3D
Jag har varit där ett par gånger och det blåser alltid för mycket
Det man inte ser i klippet är att det blåser skitkallt, var helt genomfrusen när jag kom hem.
Annars tror jag det kan vara skoj att flyga ut över t ex långa bryggan
--
SKommentar
Kommentar