Maiden DJI F450 Naza

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PinDuke
    • jun 2012
    • 494

Ursprungligen postat av slaffe
    Hej!

Aluhöljet kan jag ta bort, bra ide! Det ska jag fixa senare. Hade tänkt beställa en Cloverleaf antenn också, för att få bättre mottagning och få ner vikten lite. Annars kan jag nog inte banta ner något mera, förutom huset till gopron då.
    Några bilder före/efter.
    Klicka på bilden för större version

Namn: 400delar.jpg
Visningar: 1
Storlek: 69,1 KB
ID: 493833
    Bifogade filer

Kommentar

• DrHanke

• maj 2006
      • 5250

Vad är det för stub du har som går neråt på antennen ?
      //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

• slaffe
        • sep 2012
        • 183

Ursprungligen postat av simonarvestrand
        Readymade står väl knappast ansvariga för skador på saker i paket? Speciellt inte en gopro som är så bra inkaplslad, kunde ju hänt oavsett vilken butik du köper i.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
        Det har jag aldrig sagt heller. Har varit väldigt nöjd med deras saker, men att få returnera saker över lag är tråkigt, speciellt när det är 3 saker på 3 ordrar.

Har kontaktat dem och visat lite bilder på hur linsen såg ut när jag tog ut kameran ur kamerahuset.

Namn: DSC_0361.jpg
Storlek: 36,8 KB
ID: 493834Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0365.jpg
Storlek: 33,4 KB
ID: 493835Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0366.jpg
Storlek: 36,2 KB
ID: 493836

Edit: Från 60g till 23g på sändaren, det var lätta gram att plocka bort Har beställt en Bluebeam antenn från ReadyMade, så försvinner ett par gram på enna stora klumpiga antenn också!
        Senast redigerad av slaffe; 2012-12-23, 10:14.

Kommentar

• PinDuke
          • jun 2012
          • 494

Ursprungligen postat av DrHanke
          Vad är det för stub du har som går neråt på antennen ?
          Det är ett filter som gör samma sak som ett Low pass men billigare och enklare.

Kommentar

• PinDuke
            • jun 2012
            • 494

Ursprungligen postat av slaffe
            Edit: Från 60g till 23g på sändaren, det var lätta gram att plocka bort Har beställt en Bluebeam antenn från ReadyMade, så försvinner ett par gram på enna stora klumpiga antenn också!
            Mer än ett par.
            Originalantennen vägde 25 gram och min egentillverkade antenn 7 gram så nästan 20 gram till.

Kommentar

• slaffe
              • sep 2012
              • 183

Kört lite i vardagsrummet för att ställa in gains lite, och märkte att ytterliggare en motor är trasig, samma fel som den förra jag skickade iväg.. Är det överlag dålig kvalité på DJI's motorer eller har jag lyckats få hela veckans kassationskvot? :( 2/4 är alltså trasiga.

Kommentar

• slaffe
                • sep 2012
                • 183

Ursprungligen postat av PinDuke
                Mer än ett par.
                Originalantennen vägde 25 gram och min egentillverkade antenn 7 gram så nästan 20 gram till.
                Fick hem min CL antenn idag och den var ju enorm.. Trodde inte den skulle vara sådär stor.. Blir svårt att få plats med den på quaden.. Hade tänkt mig en väldigt mycket mindre. Men det är väl så stora dem är när man kör 1.3 ghz antar jag...

Namn: IMAG0619.jpg
Visningar: 2
Storlek: 67,6 KB
ID: 494046

Kommentar

• PinDuke
                  • jun 2012
                  • 494

Ja, du kan inte välja storlek på loberna eftersom det styrs av frekvensen.
                  Längden på kabeln är dock mer valfritt.

Kommentar

• slaffe
                    • sep 2012
                    • 183

Jag var inte speciellt påläst Trodde den skulle vara lite liten som en 5,8 men det slog mig sen att så är det inte. Monterade den och det blev jätte bra. Flög FPV för första gången idag och jävlar vilken upplevelse! Mycket härligare än vad jag trott! Väntar på min GoPro bara som jag tänkte köra live ifrån sen. Kör just nu med en liten ccd kamera..

Kommentar

• simonarvestrand
                      • jan 2012
                      • 3850

betydligt säkrare att köra fpv med ccd kamera, gopro kameror är enligt mig och många andra inte tillräckligt pålitliga för fpv

Kommentar

• slaffe
                        • sep 2012
                        • 183

Ursprungligen postat av simonarvestrand
                        betydligt säkrare att köra fpv med ccd kamera, gopro kameror är enligt mig och många andra inte tillräckligt pålitliga för fpv
                        Varför är dem inte lika pålitliga? har hört att det är lite högre ms och där av lite delay på GoPro, men vad mera är det som är osäkert?

Kommentar

• simonarvestrand
                          • jan 2012
                          • 3850

Batterier som helt plötsligt tar slut under flight , hängningar m.m

Jag har själv varit med om att den slocknat för mig mitt under flight. sådär skoj.

finns oändligt långa trådar om det på diverse siter på nätet.

Är grymt nöjd med mina gopros ända sedan hd1 men jag litar inte en sekund på dom .

Kommentar

• remsan
                            • jul 2012
                            • 595

Jag kör med GoPro. Idag har faktiskt efter 4 min flyg fått på skärmen i mina glasögon Flight Summary (från EzOsd). Jag flög 8 min total. Riktigt tråkigt, men det gick att flyga iaf. Ska kolla imorgon vad var det för fel.

Kommentar

• slaffe
                              • sep 2012
                              • 183

Får väl bli att spela in med GoPron och flyga med CCD-kameran. Nackdelen är väl att bilden är lite halv-tråkig.. Ingen direkt värsting bild så att säga. Dock väger den ju några fåtal g så det är ingen direkt belastning för quaden..

Kommentar

• Sickan
                                • jul 2012
                                • 1080

Maiden DJI F450 Naza

Ursprungligen postat av remsan
                                Jag kör med GoPro. Idag har faktiskt efter 4 min flyg fått på skärmen i mina glasögon Flight Summary (från EzOsd). Jag flög 8 min total. Riktigt tråkigt, men det gick att flyga iaf. Ska kolla imorgon vad var det för fel.
                                Menar du att du fick upp den under flygning? I min EzOSD (TBS) har jag stängt av den automatiska visningen som fungerar fint på flyg men inte för oss som helt plötslig väljer att stå still mitt i luften utan att för den delen landat

--
                                S

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Kommentar

Arbetssätt...