Projekt Quad 001

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nimbus-Bert
    • dec 2012
    • 305

Har ställt om inställningarna, men tyvärr så är vädret inte flygvänligt. Nästa bygge blir nog en vattentät eller åtminstone paraply på den. Får fortsätta med båt projektet.

Bert

Kommentar

• Copterdude
      • maj 2012
      • 1269

Nån plastburk och lite packtejp så borde det gå få hyfsat tätt fast flyga i regn är nog inge bra ändå. Motorerna kanske blir nog dåliga efter ett tag. Packtejp är iaf min plan för vintern så man håller snö och slask borta.

Kommentar

• Nimbus-Bert
        • dec 2012
        • 305

Testade i dag, fungerar inte. Motor tre går för sakta och motor fyra stannar när spänningen är för låg.

Kommentar

• FinnbyFraggel

• aug 2013
          • 857

Kalibrerade du reglagen efter att du gjort om inställningarna med programmeringskortet?

/Jonas

Kommentar

• Nimbus-Bert
            • dec 2012
            • 305

Kalibrering är fixad men en propeller var sprucken. Testade i morse men även om den flyger så snurrar den hela tiden. Får den inte att sluta snurra hur jag en försöker styra den.

Se film: http://bertssida.se/

Kommentar

• Drakenhielm
              • sep 2014
              • 11

Ursprungligen postat av Nimbus-Bert
              Kalibrering är fixad men en propeller var sprucken. Testade i morse men även om den flyger så snurrar den hela tiden. Får den inte att sluta snurra hur jag en försöker styra den.

Se film: http://bertssida.se/
              Har du kollat så alla motorer snurrar åt rätt håll? Det ska vara två motorer som snurrar cw(medsols) och två motorer som snurrar ccw(motsols).

Kommentar

• FinnbyFraggel

• aug 2013
                • 857

Kolla även att du har 0 (noll) på roder i servotest menyn i KK2, om inte så får du först nolla alla trimmar och sen justera med subtrim till du har 0.
                Dubbel kolla också att alla motorer snurrar rätt och att propellrarna sitter på rätt plats och är rättvända.

/Jonas

Kommentar

• Nimbus-Bert
                  • dec 2012
                  • 305

Allt är i sin ordning men motor tre sackar efter. Ska kolla alla kablar ,anslutningar och lödningar. Ska prova byta motor.

Bert
                  Senast redigerad av Nimbus-Bert; 2014-10-10, 06:34.

Kommentar

• Nimbus-Bert
                    • dec 2012
                    • 305

Gått genom inställningar, kablar, kontaket och skiftat två motorer. Ingen skillnad motor tre sackar efter. Är det kk2 kortet som är felaktigt eller fartreglagen. Kan man koppla samman alla reglagen och sätta dom direkt på sändare för att se om någon motor beter sig annorlunda?
                    Bert

Kommentar

• Nimbus-Bert
                      • dec 2012
                      • 305

Nu nya motorfästen på plats, väntar bara fästen för propellrarna.
                      Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9396.jpg
Visningar: 1
Storlek: 103,5 KB
ID: 503169

Kommentar

• Nimbus-Bert
                        • dec 2012
                        • 305

Nu är frågan, ska jag byta hobby eller fortsätta jävlas, även om det går framåt så är batteriet kaputt och propparna på uppeldning. Nu dansar den ju när jag ska flyga.

Kommentar

• Nimbus-Bert
                          • dec 2012
                          • 305

Nu var det så att när jag bytte den trasiga ESC så byggde jag om quaden lite. Klantade mig då och satt två motorer fel. Var rätt från början ser jag på att jag sparade fästena.

Nu bara justera igen.
                          Senast redigerad av Nimbus-Bert; 2014-11-23, 16:56.

Kommentar

• FinnbyFraggel

• aug 2013
                            • 857

Men nu flyger den iaf :-)
                            Börja med att ställa maskinen plant och i våg (alla propellrar samma horisontalplan) och gör sen en Acc. kalibrering, efter det kan du börja med justeringarna för att få den att flyga snällt och fint.
                            Lycka till med justeringarna.

/Jonas

Kommentar

• Nimbus-Bert
                              • dec 2012
                              • 305

Du ska ha ett stort TACK FinnbyFraggel för all hjälp.

Kommentar

• Nimbus-Bert
                                • dec 2012
                                • 305

Nu med nya propellerfästen och propellrar så står den och väntar på att snön ska försvinna. Kollade på detta med programmering av ESC. Vad är : "Curve Mode: There are 4 options, OFF, Low, Middle and High." Den står på Off, skulle Low göra den mindre snabb när man ändrar gaspådraget?

Kommentar

Arbetssätt...