Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Har ställt om inställningarna, men tyvärr så är vädret inte flygvänligt. Nästa bygge blir nog en vattentät eller åtminstone paraply på den. Får fortsätta med båt projektet.
Nån plastburk och lite packtejp så borde det gå få hyfsat tätt fast flyga i regn är nog inge bra ändå. Motorerna kanske blir nog dåliga efter ett tag. Packtejp är iaf min plan för vintern så man håller snö och slask borta.
Kalibrering är fixad men en propeller var sprucken. Testade i morse men även om den flyger så snurrar den hela tiden. Får den inte att sluta snurra hur jag en försöker styra den.
Kalibrering är fixad men en propeller var sprucken. Testade i morse men även om den flyger så snurrar den hela tiden. Får den inte att sluta snurra hur jag en försöker styra den.
Kolla även att du har 0 (noll) på roder i servotest menyn i KK2, om inte så får du först nolla alla trimmar och sen justera med subtrim till du har 0.
Dubbel kolla också att alla motorer snurrar rätt och att propellrarna sitter på rätt plats och är rättvända.
Gått genom inställningar, kablar, kontaket och skiftat två motorer. Ingen skillnad motor tre sackar efter. Är det kk2 kortet som är felaktigt eller fartreglagen. Kan man koppla samman alla reglagen och sätta dom direkt på sändare för att se om någon motor beter sig annorlunda?
Bert
Nu är frågan, ska jag byta hobby eller fortsätta jävlas, även om det går framåt så är batteriet kaputt och propparna på uppeldning. Nu dansar den ju när jag ska flyga.
Nu var det så att när jag bytte den trasiga ESC så byggde jag om quaden lite. Klantade mig då och satt två motorer fel. Var rätt från början ser jag på att jag sparade fästena.
Nu bara justera igen.
Senast redigerad av Nimbus-Bert; 2014-11-23, 16:56.
Men nu flyger den iaf :-)
Börja med att ställa maskinen plant och i våg (alla propellrar samma horisontalplan) och gör sen en Acc. kalibrering, efter det kan du börja med justeringarna för att få den att flyga snällt och fint.
Lycka till med justeringarna.
Nu med nya propellerfästen och propellrar så står den och väntar på att snön ska försvinna. Kollade på detta med programmering av ESC. Vad är : "Curve Mode: There are 4 options, OFF, Low, Middle and High." Den står på Off, skulle Low göra den mindre snabb när man ändrar gaspådraget?
Kommentar