FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd
Kollaps
X
-
-
Ok, försökte googla men hitta inte många inlägg i forum om detta kommando. Lär bli förvirrande att ändra den när man lärts sig hur den reagerar i standardvärdet hehe.Kommentar
-
Ytterligare en lktr250 quad byggd. Väntar dock på proppar. Kör trebladiga 5x3 original men skall nog byta upp mig till HQprop 6x3 som har kolfiberinblandning som gör dom mycket styvare.

Har slängt på videosändare och UBEC med filter sedan bilderna togs.Kommentar
-
Stämmer att lyftkraften minskar men inte lika mycket som man vinner i sidled. Tänk pythagoras sats. Jag tycker för övrigt att funktionen är smidig, det är så mycket annat man får gratis från FC så varför inte även detta? Ska man hårddra det så är ju även gyrokompensation fusk.
Kommentar
-
Är det någon särskild av Tesas tejper du använder? Är den tjock? Min biltematejp har precis tagit slut och tänkte försöka köpa ngt annat då den var lite i tunnaste laget även om vidhäftningen var mycket bra.Kommentar
-
Aha jag förstår.
Fint bygge.
Är det CC3D där inne ? Isåfall ska bli intressant att veta hur den flyger med det. Verkar som vissa får sina minis att flyga galant med CC3D andra inte. Jag är av senare sort
Har iof inte testat dom senaste FW versionerna.Kommentar
-
Vilka videosändare använder ni? Jag tänkte börja med 5.8 men har en liten 1.3 300mW jag tänkte testa senare. Plats för VTx blir precis bakom flygkameran under mobius och antennen kommer att sticka upp bakom. Hade först tänkt sätta bpde VTx och RCRx uppe bakom mobius men det blir för trångt då TSLRS NRRx helt enkelt är för lång och jag vill inte att den sticker ut bakom plattan.
@Kajaken
Snyggt, har du någon bild när den är färdiginstallerad? Vad sitter det för motorer och vilken vikt blir det?Kommentar
-
Blir futaba rc mottagare med S.bus till Open pilot CC3D kortet och så 5.8 GHz VTx för videolänkenKommentar
-
Sådär nu var allt klart på min LKTR250. Bilder kommer strax
Driftade S.busen på Futabamottagaren och testade lite nua settings för C3D kortet. Valde att köra rakt av på de inställningar som Lumeniers rekomenderar för OP CC3D på QAV250 quaden.
Fasiken vad den funkar fint med dom inställningarna
sjukt nöjd. Bra kraft och vänder på en tioöring. Lite seg i rollning i rate läget men det går ju att trimma upp. Bytte även till trebladiga 5x4,5 proppar också som är lite styvare än 5x3 trebladiga
Här är settingarna.
Kommentar

Kommentar