FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Copterdude
    • maj 2012
    • 1269

Ursprungligen postat av PatrikE
    set throttle_correction_value = 0

En parameter som stöttar med trottel i förhållande till hur den är tiltad.
    Brände just en esc på min....:(
    Ingen av topp mini-flygarna med Naze har skrivit något om detta kommando vad jag sett. Varför ska man ändra den ?
    Senast redigerad av Copterdude; 2014-06-25, 09:04.

Kommentar

• markusb
      • jun 2009
      • 1376

Är det inte för att slippa kompensera manuellt med gas när du tiltar för att få fart?
      Om du bara tiltar så tappar du lyftkraft, lika mycket som du vinner i kraft för att flytta den i en riktning.

Kommentar

• Copterdude
        • maj 2012
        • 1269

Ursprungligen postat av markusb
        Är det inte för att slippa kompensera manuellt med gas när du tiltar för att få fart?
        Om du bara tiltar så tappar du lyftkraft, lika mycket som du vinner i kraft för att flytta den i en riktning.
        Ok, försökte googla men hitta inte många inlägg i forum om detta kommando. Lär bli förvirrande att ändra den när man lärts sig hur den reagerar i standardvärdet hehe.

Kommentar

• kajakmannen
          • jun 2006
          • 1471

Ytterligare en lktr250 quad byggd. Väntar dock på proppar. Kör trebladiga 5x3 original men skall nog byta upp mig till HQprop 6x3 som har kolfiberinblandning som gör dom mycket styvare.

Har slängt på videosändare och UBEC med filter sedan bilderna togs.

Kommentar

• markusb
            • jun 2009
            • 1376

Snyggt!

Copter, som jag förstod det så är det lite som stödhjul för nybörjare bara. Nybörjare slipper möta upp tilt med gas för att inte tappa höjd.
            Men lär man sig flyga då? Enligt mig en helt onödig funktion, men kostar inte mer än några programkoder.

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
              • 1937

Stämmer att lyftkraften minskar men inte lika mycket som man vinner i sidled. Tänk pythagoras sats. Jag tycker för övrigt att funktionen är smidig, det är så mycket annat man får gratis från FC så varför inte även detta? Ska man hårddra det så är ju även gyrokompensation fusk.

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
                • 1937

Ursprungligen postat av UndCon
                Testade att montera Afro med en tjock Tesa tejp (min favvo) och ryckningarna försvann
                Är det någon särskild av Tesas tejper du använder? Är den tjock? Min biltematejp har precis tagit slut och tänkte försöka köpa ngt annat då den var lite i tunnaste laget även om vidhäftningen var mycket bra.

Kommentar

• Copterdude
                  • maj 2012
                  • 1269

Snyggt!

Copter, som jag förstod det så är det lite som stödhjul för nybörjare bara. Nybörjare slipper möta upp tilt med gas för att inte tappa höjd.
                  Men lär man sig flyga då? Enligt mig en helt onödig funktion, men kostar inte mer än några programkoder.
                  Aha jag förstår.

Ursprungligen postat av kajakmannen
                  Ytterligare en lktr250 quad byggd. Väntar dock på proppar. Kör trebladiga 5x3 original men skall nog byta upp mig till HQprop 6x3 som har kolfiberinblandning som gör dom mycket styvare.
                  Har slängt på videosändare och UBEC med filter sedan bilderna togs.
                  Fint bygge.
                  Är det CC3D där inne ? Isåfall ska bli intressant att veta hur den flyger med det. Verkar som vissa får sina minis att flyga galant med CC3D andra inte. Jag är av senare sort
                  Har iof inte testat dom senaste FW versionerna.

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
                    • 1937

Vilka videosändare använder ni? Jag tänkte börja med 5.8 men har en liten 1.3 300mW jag tänkte testa senare. Plats för VTx blir precis bakom flygkameran under mobius och antennen kommer att sticka upp bakom. Hade först tänkt sätta bpde VTx och RCRx uppe bakom mobius men det blir för trångt då TSLRS NRRx helt enkelt är för lång och jag vill inte att den sticker ut bakom plattan.

@Kajaken
                    Snyggt, har du någon bild när den är färdiginstallerad? Vad sitter det för motorer och vilken vikt blir det?

Kommentar

• kajakmannen
                      • jun 2006
                      • 1471

Blir futaba rc mottagare med S.bus till Open pilot CC3D kortet och så 5.8 GHz VTx för videolänken

Kommentar

• UndCon
                        • apr 2009
                        • 2886

Jag stoppar på en 200mW 5.8 och ser vad som händer...behöver bara lite nya antenner.

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
                          • 1937

Men vilken 5.8? De jag har blir nästan 70 mm långa

Kommentar

• UndCon
                            • apr 2009
                            • 2886

en Boscam...det är vad jag har liggandes - men jag funderar på att bygga egna som Bruce (RCmodelReviews) använder på FPVbackpack

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
                              • 1937

Om någon är/blir less på sina RCX motorer så kan köpa om priset är mycket fördelaktigt. Funderar på en mini - okto.

Kommentar

• kajakmannen
                                • jun 2006
                                • 1471

Sådär nu var allt klart på min LKTR250. Bilder kommer strax Driftade S.busen på Futabamottagaren och testade lite nua settings för C3D kortet. Valde att köra rakt av på de inställningar som Lumeniers rekomenderar för OP CC3D på QAV250 quaden.

Fasiken vad den funkar fint med dom inställningarna sjukt nöjd. Bra kraft och vänder på en tioöring. Lite seg i rollning i rate läget men det går ju att trimma upp. Bytte även till trebladiga 5x4,5 proppar också som är lite styvare än 5x3 trebladiga

Här är settingarna.

Kommentar

Arbetssätt...