FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kajakmannen
    • jun 2006
    • 1471

låter ju lovande
    kör du Alexmos på din gimbal? eller du kanske inte hade någon Gimbal??

Kommentar

• simonarvestrand
      • jan 2012
      • 3850

Jag har qav gimbal med alexmos.

Kommentar

• Håkan Jönehall
        • okt 2009
        • 24

Har ett litet problem med min lktr.
        Sitter ett hk mini med ardupilot i. Funkar fint å flyga men problemet är när jag ger mycket gas så tippar den frammåt.
        Cg ligger bra samt vibbarna är hellt ok.
        Har calibrerat om alla esc flera gånger men det gör ingen skillnad.
        Någon som har en ide?

Kommentar

• Fhrisanfow
          • aug 2014
          • 5

Vill bara visa min jag gjorde. Quadcopter med en blackout ram och en till av dom övre plattorna & gummi distanser för vibrationer. Så den vart "Clean & Dirty". Kan kommas säljas om någon är intresserad, kommer nog skaffa en Quanum Nova iställe då jag är noob och vill ha något som är lätt o flyga, hahah

Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3047.jpg
Visningar: 1
Storlek: 87,7 KB
ID: 502623Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3050.jpg
Visningar: 1
Storlek: 75,2 KB
ID: 502624

Kommentar

• Henke.a
            • maj 2013
            • 201

Ursprungligen postat av Fhrisanfow
            Vill bara visa min jag gjorde. Quadcopter med en blackout ram och en till av dom övre plattorna & gummi distanser för vibrationer. Så den vart "Clean & Dirty". Kan kommas säljas om någon är intresserad, kommer nog skaffa en Quanum Nova iställe då jag är noob och vill ha något som är lätt o flyga, hahah

[ATTACH=CONFIG]46937[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]46938[/ATTACH]
            Pma mig lite mer info, är intresserad av en 250
            Skywalker 1900
            Bixler 2

Quads i lite olika storlekar

Kommentar

• Scaze
              • maj 2012
              • 34

Premiären gjord med min LKTR250.

Använder Naze32 Acro REV 5 och flög den utan att ändra på något.
              Känns väldigt känslig och det var svårt att få den att stå stilla.
              Vet ju att den inte har någon gps hold men förväntade mig att den skulle vara lite stadigare.
              Well well bara att pilla lite PID Finns ju många bra att hitta på inernät =)

Kommentar

• Xermalk
                • jul 2013
                • 672

Ursprungligen postat av Fhrisanfow

[ATTACH=CONFIG]46937[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]46938[/ATTACH]
                Fixa högre landningsställ och sätt acken under, som du har den där så hamnar tyngdpunkten för högt upp.

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
                  • 1937

Ursprungligen postat av Scaze
                  Premiären gjord med min LKTR250.

Använder Naze32 Acro REV 5 och flög den utan att ändra på något.
                  Känns väldigt känslig och det var svårt att få den att stå stilla.
                  Vet ju att den inte har någon gps hold men förväntade mig att den skulle vara lite stadigare.
                  Well well bara att pilla lite PID Finns ju många bra att hitta på inernät =)
                  Grundinställningarna på Naze passar bättre på större maskiner än 250. Jag har dragit ner PID en hel del för att den ska flyga bra.

Kommentar

• simonarvestrand
                    • jan 2012
                    • 3850

jag började med att halvera alla värden , den flög helt ok då

Kommentar

• tragi702
                      • jul 2009
                      • 246

fick en liten tur igår i skogen.. gillar skogen..
                      inväntar 600mW!!..

Kommentar

• Scaze
                        • maj 2012
                        • 34

Den flyger underbart!

Varför skaffade jag inte en sådan här maskin tidigare för:love:
                        Samma euforiska känsla som när jag hittar bra termik med min Icon 2.
                        Vilket inte heller är några problem när man använder rätta verktyg.
                        Mina 10x5 Furulister jag använder till armar fungerar utan problem. Skall kontroll väga de och jämföra med ALU dito vid tillfälle.
                        Flyger nu med 3S 850mAh 55C batteri och får ut en minut per hundra mAH vilket känns som en bra kompromiss.
                        Tänkte kolla lite data och jämföra om det är värt att skaffa 1300mAh nano...

Kommentar

• Copterdude
                          • maj 2012
                          • 1269

Är den lätt byggd med små motorer brukar mindre batteri vara att föredra så länge du får den flygtid du vill ha annars kan den extra vikten göra att du tappar smidighet men svårt att säga. Har den kraft så det räcker och blir över så kan större batteri vara att föredra. Man måste nog nästan prova för att veta säkert Vet inte hur stor skillnad i vikt det är mellan ditt nuvarande batteri och nanotech.

Kommentar

• Scaze
                            • maj 2012
                            • 34

Ja ha!

bara en arm kvar utav mina fyra i furu.
                            Blir till att kapa till de i ALU i veckan.
                            Går inte att beskriva den härliga känsla man får av att spaka en sådan här maskin i korta ordalag.
                            Helt klart värt all väntan på delar. Mer bang for the buck går inte att hitta.
                            Det känns som man är Stålmannen när man flyger omkring FPV =D

Kommentar

• Fluf
                              • jul 2012
                              • 1580

Har nu fått rimlig ordning på min HK 250FPV kit (V2 m 3.17mm axlar istället för spröda 2mm på motorerna).

Var ute och FPV premiärade med 4 LiPo'n. Får sa 4min med 1000mAh och 5min med 1300mAh. Fatshark kamera och 250mw sändare, KK2.1 + OrangeRX mottagre 6chan med CPPM.

Nu när det funkar blir det dax att banta kablar och snygga till den

Senast redigerad av Fluf; 2014-08-10, 15:21.

Kommentar

• markusb
                                • jun 2009
                                • 1376

Yes! Ett härligt flin i hela nyllet. Har just kommit in från en rallyrunda bland buskar och snår.
                                Inte flugit på över en vecka, hade glömt hur kul det är

Kommentar

Arbetssätt...