Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Har precis varit ute och kört maiden på min FPV250 som fått nytt liv nu.
RCX 1804, RCX 10A G, 5x3 GF, Naze32 funfly, frsky d8r-xp, sunsky 800mW, klöver med 2.4G notch, nån sc2000 kamera på rea och zippy 1300mAh.
Vilket spjut!
Undrar om det är att allt är samlat i mitten jämfört mot LKTR där det är mer utplacerat i längsled, plus att batteriet sitter högre på LKTR.
Denna FPV250 kommer nog bli mysig med lite kamera och PID-justeringar. Naze32 funkar bra mycket bättre än KK2 som jag körde sist på min FPV250.
Ok då är det konstigt att 3 paja på samma gång. Borde utesluta tillverkningsfel om det inte är en hel batch som blivit knas tycker man. Kommer inte på nån förklaring varför dom pajat då.
Ok då är det konstigt att 3 paja på samma gång. Borde utesluta tillverkningsfel om det inte är en hel batch som blivit knas tycker man. Kommer inte på nån förklaring varför dom pajat då.
Funderar på om det är handhavande fel. Vad händer om ESCen bara har kontakt med 2 av 3 trådar till motorn?
Hade nämnligen bara satt ihop dom med sockerbitar. Då jag skulle kolla så det var rätt rotationsriktgning på dom. Innan jag lödde ihop dem.
Funderar på om det är handhavande fel. Vad händer om ESCen bara har kontakt med 2 av 3 trådar till motorn?
Hade nämnligen bara satt ihop dom med sockerbitar. Då jag skulle kolla så det var rätt rotationsriktgning på dom. Innan jag lödde ihop dem.
det blir oftast bränd esc, iallafall om man gasar en liten stund
Mycket möjligt. Minns att jag läste nån gång att nån gjorde detta och brände reglaget. Exakt vad som händer vet jag dock inte.
Ursprungligen postat av Hampus Degramo
Hann aldrig gasa någonting. Kopplade upp allt till datan och kopplade in batteriet. Sen gick jag för att hämta kaffe. När jag kom tillbaka så hade jag en rökpelare och 3 glödande escer. Så troligtvis är det där jag har problemet. Jaja nu har man lärt sig något nytt.
Kommentar