FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd
Kollaps
X
-
Nya batterier eller en Mobius?
Har bara ett Fullymax 800mAh 55C och ett gammalt 2200mAh 3s, lutar mest åt några Zippy 1300.
Flyger faktiskt riktigt bra med 2200 batteriet och känns lite lugnare med det.
Kanske bra med den extra vikten när man är Quadro FPV noob
Flyg fort och lågt.Kommentar
-
Beställ från EU lagret bara om du köper från Hobbyking
(väntar själv på paket som tagit över två månader från HK hehe)Kommentar
-
-
OK?!,Tror jag väntar tills EU lagret får in batterier då kanske.. och grannen som klagade att det gått två veckor!..
Så fick man litet gött paket med Immersiongrejer då..
Byggde om lite grann o stoppade även jag in en,"separat" tittkamera för att testa hur stor skillnaden är mot mobius live out..
måste oxo testa hur den flyger med en Gopro3a på taket?!..
satte dit en vinkel av alu,så man kan ändra lutning på tittkameran om man önskar o se nåt mer än gräs när man åker fort o lågt
monterade Vtx en under övre plattan så man kan "svänga" ner antennen när den skall transporteras.
En gammal "Dewalt skruvdragarlåda" har fått en nytt liv!
lite skum som håller den på plats!, Perfekt när det är trångt i bilen..
bara och invänta lite flygväder då.. :lollypop:
//Patrik.Kommentar
-
Blir ett knippe nya propellrar i stället.
De går åt som smör i solsken nu när man försöker att lära sig flyga fpv.
Vet inte hur många gånger som jag flippar runt i landningarna och tuggar blad ;p
De får duga till mina combat vingar i stället :p
Tog med en bluetooth enhet åxo så jag kan programmera pids via telefon.
Bara att vänta på kamelerna nu igen då *s*Kommentar
-
Startade en ticket för två veckor sen typ men inte fått mycket till svar än. Hoppas på att dom gör en utredning men i den här takten lär det ta år.. Blir inga fler beställningar från internationella butiken för mig. Folk har problem även med Expressfrakten så den litar jag inte heller på.Kommentar
-
FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd
Maylasia post är helt värdelösa i min mening, väntar själv på två styck paket sedan två månader tillbaka (delarna till en 250 tråkigt nog).
Brukar köra med ett trick på hk annars. Om man köper lite grejor runt ett kilo och lägger till ett pyttelipo (typ 1s 50mah) så får man fedex alternativet för 27 dollar.
Tar högst en vecka.Kommentar
-
Samma här. Ursäkter ursäkter ursäkter. Lyckades gnälla till mig en liten kompensation på 11$ bonus senast jag var i kontakt med dom. Express fraktalternativet har för flera inklusive mig resulterat i att paketet hamnar i ett lager i Nederländerna med efterföljande mail med inbetqlningskrav på moms/tull och betalar man inte inom någon vecka så tillkommer lageringshyra!!! Frakten från HK har verkligen blivit skitdålig. Handlar faktiskt mer från eBay, Banggood och goodluckbuy nu samt även en del akuta grejor från våra svenska handlare.Kommentar
Kommentar