FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd
Kollaps
X
-
Min Armattan mini quad vägde 750g med cobra 1960, armattan 12A esc, 4s2200ack, mobius, osd, Runcam Sky, rmrc 12/5v bec, openlrs samt 1.3ghz vtx.
Efter att jag kvaddade en motor samt min mobius, så har jag byggt om den som en racing tri. Dock fortfarande med min onödigt tunga vtx på 30g.
405g auw nu utan ack. Skall dock byta fpv kamera och sätta på min osd igen.
530g auw om jag flyger med en 4s1000 mah ack. Har dock bara en sådan ack.
Kommentar
-
Har precis monterat ihop och provkört min 250 Quad med följande utrustning.
Kolfiberram 154 gram.
Dualsky 2204X 2300Kv
Dualsky 12A ESC
FC451 kontrollkort
TFR8S mottagare
3S 1300 mAh batteri
Den vägen 438 gram utan att jag försökt jaga vikt.
Med 5x3 propp så har varje motor ca 390 grams dragkraft så den rör på sig.
Kommentar
-
Jag har lite problem med mitt 306g tailservo, men annars flyger den riktigt bra.
Tom med problemen (jag måste ha väldigt låga pids av någon mysko anledning, andra har nästan dubbla) så är yaw enormt trevlig.
Inte min video, men tri konfigurationen på 3s. Med cleanplate installerad.
Kommentar
-
Jag har ett tips till alla er som använder mobius för inspelning. Ändra vitbalansen från auto så slipper ni alla färgskiftningar när ni flyger in och ut ur skuggiga områden.
Om ni följer den här "guiden" så slipper ni det och får, enligt mig och andra, bättre övergripande bild kvalité.
Kommentar
-
Äntligen har jag börjat fräsa ut delar till min version av lktren. blir nog något tyngre än orginalversionen men helt andra möjligheter att placera och fixera prylar bra.
Ska se om jag kan få in några bilder senare.
botten plattorna är nu frästa och just nu jobbar maskinen för att få klart spänningsfördelningsdelen.
Nu boppi är du för sen, Ltkr SED är upptaget ( Simon Edition )
Senast redigerad av simonarvestrand; 2014-09-14, 12:21.Kommentar
-
Kommentar
-
:banghead:
Glömde ändra till olistad.
Allt innan 5:38 är bara pid inställningar och korta tester utan glassögon.
Edit: såg precis att youtube har muppat med videoformatet. Saknas ungefär 10% i underkant på bilden
Flyger många med gps på sina minis?
Jag har funderar på om det är värt extravikten. Skulle vara skönt med en pil som pekar hem, men man flyger oftast inte särskillt långt.
Och då jag har en acro naze så fungerar antagligen inte rth.Kommentar
-
2 sek så skall jag kolla, men har för mig att jag såg tpa i en av menyerna.
Där är rätt mycket man kan ställa in. Dock så gör man Alla gui positions inställningar via osdn vilket är sjukt störigt. då det tar rätt mycket tid.
Tar och stegar igenom alla och spelar in.
För de som är intresserade så har rctech osd'n till ett bra pris här i sverige.
Dock så kan man få den för ~11$ från witespy. Men då tar det en evighet.Kommentar
-
Kommentar