Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Ja det var svårt att få till ngn bra bild tyvärr men kontakt är det garanterat får testa att ta bort tennet på båda sidor. har mailat dom (myrcmart) får se vad dom säger om det hela.. Tack för snabba svar iaf
Tycker det står LM78L05, alltså en 5V regulator.
Ben 6-7 är GND, dvs allt är i sin ordning då benen sitter ihop invändigt i ICn samt även på folien, som du kommer se om du ändå ska ta bort tennet.
Jag råder dig att lämna det som det är och flyga OM det är en 78L05 vill säga.....
Suck, jag skulle beställt min nya Mobius kamera från ebay/fabriken istället :<
Tog en vecka innan jag fick detta svaret från Banggood.
"Dear customer ,
We are sorry to tell you that We have been informed that due to customs problem , our company has been stopped transport by HongKong DHL .
We can send the order to you if you change it to air mail register or EMS . Both
options take around 7-25 working days for delivery (once shipped).
"
Underbart mail att få samma dag som man blir +1. Nåja min 6s tmotor anlände till min flygplan ialf.
Edit: blev en kort test med tri idag. Yaw pidsen är fortfarande inte helt ok. Bör dock bli betydligt bättre nästa flygning, tyvärr hade jag inte fler ackar laddade.
Ni som kör med naze32 mini kortet, vad har ni för 3.3V FTDI för att programmera. Insåg idag att den jag trodde skulle fungera inte gjorde det. Var har ni köpt och isf vilken. Skulle vara trevligt om det fanns att köpa över disk någonstans här hemma.
Någon i uppsala kanske har en och låna ut
Jag har några olika modeller - på flera av dessa finns det möjlighet att bygla på baksidan och välja mellan 3.3 och 5volt - smidigt som sjutton - bara flytta en jumper (från en slaktad gammal hårddisk)
Kommentar