Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Äntligen har min LKTR250+ blivit klar.
Första flygningen gick över förväntan. Jag använde samma inställningar på Flippen som jag har till min mini-Ecks och dom var nästan perfekta direkt. Den är lite tyngre än Era lättviktare och väger 432 gram (utan batteri). Jag kör med FX2206-2000kv och 6" proppar, därav övervikten. Ramen med de lite längre armarna fixade Mackez. Tack för det, dom blev perfekta.
Tack.
Jag är jättenöjd med dom.
Tyvärr har jag en obalans i någon av dom och det generarar lite jello till mobiusen. Men det kan jag nog fixa med lite tejp.
Lägger upp maiden-flygningen ASAP. Vågade inte köra i ACRO utan testade enbart HORIZON och det blir lite skumt ibland när man försöker göra lite för långa och svepande svänger med för mycket lutning. Helt plötsligt så försöker kortet kompensera och quadden rätar upp sig själv. Men annars är jag riktigt nöjd med första testen.
Senast redigerad av Steflo112; 2014-07-27, 23:43.
Anledning: oförklarig text
Jag har haft lite kort räckvidd när jag har flygit med TSLRS och jag inser nu varför. Resultat efter mitt snabba test ikväll. Testet är gjort enligt metod för marktest för TSLRS med avtagen sändarantenn och genom att gå bort från mottagaren tills signalen försvinner och RX går in i FS. Efter det går jag sakta tills FS försvinner och efter det stegar jag avståndet. Jag gör det 4ggr per test och räknar ut ett snitt.
Viss förbättring men otroligt dåligt. Förvånande att jag har lyckats drygt 600m ändå. Jag skulle kunna testa FASST och se om 2.4GHz fungerar bättre men jag vill gärna ha CPPM samt RSSI och det får jag inte med R617-mottagarna jag har. Jag har iofs en liten FrSky TFR-4 liggandes, får testa den och se vad jag får för resultat. Jag vet att TSLRS helst ska separeras från störande utrustning så resultaten var lite väntade men ändå... jaja, jag ska testa en annan kamera och om inte det blir bättre blir det nog att använda min TFR-4 (FASST) även om det bär mig emot.
Äntligen har min LKTR250+ blivit klar.
Första flygningen gick över förväntan. Jag använde samma inställningar på Flippen som jag har till min mini-Ecks och dom var nästan perfekta direkt. Den är lite tyngre än Era lättviktare och väger 432 gram (utan batteri). Jag kör med FX2206-2000kv och 6" proppar, därav övervikten. Ramen med de lite längre armarna fixade Mackez. Tack för det, dom blev perfekta.
[ATTACH=CONFIG]46786[/ATTACH]
Hej
Snyggt, jag kör också med Flip men är total noob. Är du sugen på att dela med dig av PID så jag har nåt att utgå ifrån?
Jag har haft lite kort räckvidd när jag har flygit med TSLRS och jag inser nu varför. Resultat efter mitt snabba test ikväll. Testet är gjort enligt metod för marktest för TSLRS med avtagen sändarantenn och genom att gå bort från mottagaren tills signalen försvinner och RX går in i FS. Efter det går jag sakta tills FS försvinner och efter det stegar jag avståndet. Jag gör det 4ggr per test och räknar ut ett snitt.
Viss förbättring men otroligt dåligt. Förvånande att jag har lyckats drygt 600m ändå. Jag skulle kunna testa FASST och se om 2.4GHz fungerar bättre men jag vill gärna ha CPPM samt RSSI och det får jag inte med R617-mottagarna jag har. Jag har iofs en liten FrSky TFR-4 liggandes, får testa den och se vad jag får för resultat. Jag vet att TSLRS helst ska separeras från störande utrustning så resultaten var lite väntade men ändå... jaja, jag ska testa en annan kamera och om inte det blir bättre blir det nog att använda min TFR-4 (FASST) även om det bär mig emot.
mobiusen verkar lite småhemsk, testat att rulla in den i kopparfolie eller kanske alufolie ?
Hur ser mottagaren ut? Bara krympslang? Testa att sno in den i folie som du jordar. SMA bör funka finfint som jord.
Inte säkert att det är genom antennen skiten kommer in.
Snyggt, jag kör också med Flip men är total noob. Är du sugen på att dela med dig av PID så jag har nåt att utgå ifrån?
Jag lägger upp mina PID så fort jag satt mig vid min dator.
Lyckades bränna min spänningsregulator när jag pluggade in en 4S. Som tur var hade jag en till men nu kör jag med 3S och det klarar den. Är det någon med lite elektronikskrot som har en konning i dessa semestertider och kan sälja en eller två? 33 μF eller något.
Det fungerar nog alldeles utmärkt. Har Du en eller två så köper jag gärna dom av dig. Jag vill bara ha bort spiken som uppkommer när man pluggar in batteriet. Polulu själva rekommenderar en kondensator på 33 μF, ej keramiskt.
Kommentar