FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SprocT
    • apr 2014
    • 60

...
    Senast redigerad av SprocT; 2014-07-31, 15:13. Anledning: Fikuppdatern...

Kommentar

• SprocT
      • apr 2014
      • 60

...

Kommentar

• High Five
        • aug 2013
        • 220

Ursprungligen postat av simonarvestrand
        jag bryr mig sällan om andras tankar men är det många som sagt/skrivit det och dessutom någon i min närhet då struntar jag i att testa
        Dock har jag haft motorsetuper på quads som folk sagt inte funkar men som av någon anledning funkat perfekt för mig.
        Och jag köpte ju en PZ0420 för att jag litade på det som sagts bl.a i den här tråden. Även om det var frestande att bara använda Mobius. Kul att kunna bevisa skillnaden med siffror bara. Det var absolut inget om att jag ifrågasatte dig Simon, du har mitt förtroende :-)

Kommentar

• UndCon
          • apr 2009
          • 2886

Dessa skillnader är ofta subjektiva och man bör testa själv vad som passar sig själv.

Kommentar

• simonarvestrand
            • jan 2012
            • 3850

Ursprungligen postat av High Five
            Och jag köpte ju en PZ0420 för att jag litade på det som sagts bl.a i den här tråden. Även om det var frestande att bara använda Mobius. Kul att kunna bevisa skillnaden med siffror bara. Det var absolut inget om att jag ifrågasatte dig Simon, du har mitt förtroende :-)
            Tolkade det inte som ifrågasättande

Allt i denna världen är egen smak

Kommentar

• markusb
              • jun 2009
              • 1376

Enligt High Fives mätningar,

Med 130ms fördröjning med Mobius i 50km/h är man egentligen 1,8m längre fram än man ser i brillorna.

Med PZ0420 i 50km/h så är quaden bara 0,5m längre fram än du upplever det i glasögonen.

Jag kan inte svara på om det gör något märkbart för jag har inte jämfört det på riktigt. Men ser man siffrorna så blir iaf jag lite tveksam till att flyga en "race-maskin" med nästan 2m fel, med tanke på var man flyger med en sådan liten.

På en deltavinge 700m upp hade jag inte brytt mig ett skit om det

Edit:
              50km/h= 50000m/h
              50000m/h /3600= 13.9m/s
              13.9m/s = 13.9mm/ms
              13.9mm x 128ms ~ 1800mm
              13.9 x 40ms ~ 550mm

Kommentar

• kajakmannen
                • jun 2006
                • 1471

Semesterflygning. Teaser bild

Här kommer en teaserbild på denna semesterresas första flygställe.

Någon som kan gissa vart det är?

Klicka på bilden för större version

Namn: tube.jpg
Visningar: 1
Storlek: 49,9 KB
ID: 502601

MVH / Kajaken

Kommentar

• neu
                  • aug 2012
                  • 1047

Inte fått rätt på gains ännu (orkar inte ) men den flyger (oftast) i alla fall.

Kommentar

• kajakmannen
                    • jun 2006
                    • 1471

Schysst flygning. Lite oscillation på roll ser det ut som vid gaspådrag men annars verkar den gånger. Gillar dom tighta passagerna mellan 1:00-1:15 mer sånt

Kommentar

• neu
                      • aug 2012
                      • 1047

Tackar. Lite oscillationer? Det var bara 60% gas du vill inte ens se när jag get 100% haha hoppar så in i. sunnysky med HQ 5x4=:love:. Får inte ordentlig fart (fort går det man kan gå fortare) för kameran måste vinklas mer annars så ser man inget.

Kommentar

• markusb
                        • jun 2009
                        • 1376

Vad har du för vinkel på linsen på din FPV kamera?
                        Jag körde runt 100-120 grader (står ej på dom och har ingen koll på vilken som är vilken längre) men slängde på en 160 graders för några dagar sedan. Nu när jag vant mig funkar mer vinkel faktiskt bättre än det gjorde från början när jag var ovan vid hur rapp den var. Kan flyga fortare och ändå se annat än gräs nu

Btw, är du så skicklig eller hade du bara tur vid hungan och soffan?

Kommentar

• neu
                          • aug 2012
                          • 1047

Siktade faktiskt och träffade men tänker inte prova igen :P Om man har original videon så hör man hur jag nuddar repet på gungorna.

Sitter en 2,8mm lins på men vill inte byta för jag kör alltid 2,8mm så har fått förmågan att bedöma avstånd via FPV och det vill jag inte förlora. Kanske beställer en bara för att testa.

TBS ska släppa en mini för ett bra pris som bygger på Gemini med lutande motorer. Som jag hade tänkt bygga i minst ett år men blir som alltid aldrig klar till det. Kanske min LKTR250 får en ny kompis.

Kommentar

• markusb
                            • jun 2009
                            • 1376

Ursprungligen postat av neu
                            Siktade faktiskt och träffade men tänker inte prova igen :P
                            Skickligt hur som helst!

Kommentar

• Copterdude
                              • maj 2012
                              • 1269

Bra flygning !

*video*

Kommentar

• simonarvestrand
                                • jan 2012
                                • 3850

Snyggt. Antennen ser smått "justerad" ut efter sista krashen

Kommentar

Arbetssätt...