FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Base
    • okt 2014
    • 15

Om quaden går bakåt något vid full gas och inte rakt uppåt, vilket PID värde bör man titta på?

Kommentar

• LeoR
      • nov 2012
      • 50

Vilken kontroller kör du?

Kommentar

• Base
        • okt 2014
        • 15

KK kortet

Kommentar

• LeoR
          • nov 2012
          • 50

FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

Om det är KK2 så finns det en meny som heter mixing där du kan välja hur mycket kraft som ska appliceras på respektive motor. Bra förklarat i slutet av den här videon
          Senast redigerad av administrator; 2014-11-27, 19:20.

Kommentar

• Base
            • okt 2014
            • 15

Perfekt, problemen ligger säkert däri! Ska titta på det när jag kommer hem från jobbet :-)

Kommentar

• markusb
              • jun 2009
              • 1376

Ligger inte cg fel, alternativt felkalibrerade esc om den beter sig så?
              Är inte säker, men känns logiskt.

Kommentar

• Base
                • okt 2014
                • 15

Skulle även kunna vara så, men ska kontrollera att varje motor ger 100% på varje axel

Kommentar

• LeoR
                  • nov 2012
                  • 50

Ursprungligen postat av Base
                  Skulle även kunna vara så, men ska kontrollera att varje motor ger 100% på varje axel
                  Det är inte att varje motor ger 100% i kk2ans meny, det handlar mer om "balansen".
                  Om en motor inte har samma kv, reglaget är okalibrerat osv så gör det att den inte varvar i samma hastighet som de andra.

Dock är det värt att kolla CG, Balans i mitten är toppen.

Kommentar

• eAk
                    • apr 2014
                    • 1023

Då är frågan är det samma hålbild på zmr250 som dendär silvriga glasfiber varianten jag och några andra beställde från ebay?

Ursprungligen postat av LeoR

Kommentar

• LeoR
                      • nov 2012
                      • 50

Jag skulle nog tro det, dem ser förbaskat lika ut och vad jag förståt det som är att det finns tre versioner. En i glasfiber, en i kolfiber och en silvrig stil.

Skriv annars ut ritningen till zmr och skala upp den till 1:1
                      och jämför med din.

Kommentar

• eAk
                        • apr 2014
                        • 1023

Hum klickade på länken på rcgroups då fick jag fram den c250
                        så det bör ju vara samma då, men har inte läst tråden ordenterligt om dom bara listar massa olika cloneout.

C250 heter den och säljaren är listad som en zmr250 säljare på rcgroups. Så antingen kallar dom den bara c250 eller så har dom slutat med zmr250 och säljer denna c250 nu istället.

Jag skulle nog tro det, dem ser förbaskat lika ut och vad jag förståt det som är att det finns tre versioner. En i glasfiber, en i kolfiber och en silvrig stil.

Skriv annars ut ritningen till zmr och skala upp den till 1:1
                        och jämför med din.
                        http://www.rcgroups.com/forums/showt...180331&page=42

Kommentar

• LeoR
                          • nov 2012
                          • 50

Kanske det och den är ju så lik ZMRen så undrar om dem verkligen skulle göra en klon på en klon bara för att få den i silver.
                          Jag säger att PDB plattan passar.

Kommentar

• eAk
                            • apr 2014
                            • 1023

Jag menar inte att det skulle vara clon på en clon utan samma men hos olika kinesiska affärer heter den bara olika namn.
                            Det kan också vara olika fabriker som köpt samma ritning av någon ingengör och producerar med olika namn.

Kanske det och den är ju så lik ZMRen så undrar om dem verkligen skulle göra en klon på en klon bara för att få den i silver.
                            Jag säger att PDB plattan passar.

Kommentar

• LeoR
                              • nov 2012
                              • 50

Ursprungligen postat av eAk
                              Jag menar inte att det skulle vara clon på en clon utan samma men hos olika kinesiska affärer heter den bara olika namn.
                              Det kan också vara olika fabriker som köpt samma ritning av någon ingengör och producerar med olika namn.
                              Sant

Kommentar

• Drakenhielm
                                • sep 2014
                                • 11

Nice! Hoppas du inte behöver vänta för länge. Väntar nog själv med att beställa en sådan först när dem faktiskt finns tillängliga. Bra pris dock...
                                Fick mail av PayPal att min order från Team-Legit är skickad, så verkar inte bli så lång väntan

Kommentar

Arbetssätt...