FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • markusb
    • jun 2009
    • 1376

Såg att myrcmart börjar ta in preorder på deras nya 2206 nu.. kanske ett gäng sådana, några vettiga esc, ett gäng 5045 och ramen ovanför?

Kommentar

• markusb
      • jun 2009
      • 1376

Menade 2206

Kommentar

• tragi702
        • jul 2009
        • 246

Ursprungligen postat av Hayvosh
        Vad är det för tjocklek på armarna? Har själv en blackout mini-h, men man kan ju inte ha för många då dom är så små
        Armarna är 3mm tjocka.

Kommentar

• eAk
          • apr 2014
          • 1023

Jag måste köra 6" på min annars orkar den inte flyga.

Kommentar

• eAk
            • apr 2014
            • 1023

Jag köpte 5 sådana ramar nu

Kommentar

• UndCon
              • apr 2009
              • 2886

Den bryter mönstret lite....mer tyngd på Dirty-delen än ex LKTR250 som har mer tyngd på Clean-frame

Kommentar

• Dithes
                • aug 2014
                • 134

Det är väll bara en vit version av blackout kopian (zmr250) som finns över hela ebay?

Kommentar

• kajakmannen
                  • jun 2006
                  • 1471

Tycker man ser många konstruktioner där konstruktören missförstått iden med clean frame och dirty frame.
                  För att man skall få en bra funktion på sin clean frame konstruktion så måste det finnas massa i clean frame delen. Dvs konstruktioner som tex. Rcexplorer tricoptern, LKTRen, QAV400 med flera konstruktioner så att denna del (där ju kameran sitter) hindras från att vibrera och skaka. Konstruktioner som tex. på de billiga QAV250 kopiorna där man lagt till en liten vibrationsdämpad hylla för enbart en mobius ger nog inte mycket effekt då den delen blir så lätt i förhållande till den del där vibrationer och skakningar genereras (den del där motorer och proppar sitter).

MVH / Kajaken

Kommentar

• Steflo112
                    • jan 2013
                    • 347

Ursprungligen postat av lassebetong
                    Den såg ju skaplig ut och inte allt för dyr, köpte tre st.
                    Köp extra armar oxå.
                    Dom går av väldigt lätt. Lite för tunt gods vid de två inre motorfästena gör att dom knäcks. Jag var ute och flög med den för några veckor sedan och den går grymt bra. Kör två batterier, byter till det tredje (helt nytt och nyladdat) flyger ca 3-4 minuter och batterilarmet började ljuda, jag vänder quadden hemåt och ca 10 sekunder senare störtdyker den ner i tjockt gräs. Två armar går av vid motorfästet. Kör en snabb felsökning hemma och mäter upp två av cellerna som bara har lite över 2 volt. Ett dåligt batteri helt enkelt. Beställde 4 nya armar som är på väg kamelvägen från Kina. Beställde lite senare samma kväll en Blackout mini H med de nya längre armarna och den låg i lådan efter bara 4-5 dagar. Blackouten är jag övertygad att den hade klarat en sån här krasch. Den kommer vara klar till helgen så det är bara hoppas att det blir flygväder.

Kommentar

• tragi702
                      • jul 2009
                      • 246

Ursprungligen postat av Dithes
                      Det är väll bara en vit version av blackout kopian (zmr250) som finns över hela ebay?
                      Jepp bara vitt "kolmönster".annars nog samma som zmr250 vad jag kan se.
                      gillade den mest för att bryta lite i färg,men mest för att den var i glas istället för kol.

och precis som kajaken skriver så kan ju den lilla hyllan med gummipluttar mest skapa vibrationer,inte ta bort nåt!?.. Därför jag har tempurmadrass under mobiusen direkt mot framen som har all vikt o massa!. Funkar perfekt.

Kommentar

• markusb
                        • jun 2009
                        • 1376

Undrar om inte en sådan ram vore klockrent att montera 10x10 bauhaus aluarmar på. Jag har fortfarande inte gjort en skråma på mina armar, och jag har landat måååånga gånger

Kommentar

• UndCon
                          • apr 2009
                          • 2886

Då är det bevisat att jag flyger "bättre" än du för jag har kraschat många armar

Kommentar

• markusb
                            • jun 2009
                            • 1376

Det är ju sant. Får öva vidare!

Kommentar

• stefanli
                              • sep 2013
                              • 79

Förbereder inför höst flygning :P

Senast redigerad av administrator; 2014-11-27, 19:20.

Kommentar

• Landin81
                                • maj 2014
                                • 389

Har krashat min flera gånger i höga hastigheter, inget har gått sönder än så länge. Verkar vara en riktigt gedigen ram!
                                Kör 5" props, sjuk dragkraft!
                                Klicka på bilden för större version

Namn: 2014-09-18 14.52.50.jpg
Visningar: 1
Storlek: 77,9 KB
ID: 503219

Kommentar

Arbetssätt...