FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd
Kollaps
X
-
-
På videolänken ser man när bilden börjar bli svagare men rclänken är svår så vågar inte säga hur långt.
Enda sättet är nog att göra nån slags avståndstest på marken.
Ajdå lät inge bra. Flyger inte mina minisar så jättelångt ändå. Kan tänka mig att det kan bli problematiskt på längre avstånd. Har försökt sätta antennerna så det alltid är en som har fri sikt hur jag än ligger i luften.Kommentar
-
Precis som copter säger, gör ett räckviddstest.
Jag har råkat failsafa min bakom det stora buskaget här hemma.
Vintertid funkar det att runda den, men tydligt var det att det inte funkade sommartid när det var lövtäckt
LOS kan man flyga bra långt med i stort sett vilket radiosystem som helst, det är först när det blir hinder enellan som det börjar spöka.
Annat kan oxå inverka (störningar från annat på koptern) så det bör alltid testas LOSKommentar
-
Jag va mindre än 50 meter bort och på 10 meters höjdPå videolänken ser man när bilden börjar bli svagare men rclänken är svår så vågar inte säga hur långt.
Enda sättet är nog att göra nån slags avståndstest på marken.
Ajdå lät inge bra. Flyger inte mina minisar så jättelångt ändå. Kan tänka mig att det kan bli problematiskt på längre avstånd. Har försökt sätta antennerna så det alltid är en som har fri sikt hur jag än ligger i luften.Kommentar
-
Bee245:an något mindre obyggd
ramen känns riktigt nice. Hade tänkt slänga på sunnysky men föll till föga och slog till på cobramotorerna.
Kommentar
-
Kommentar
-
-
Kommentar
-
FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd
Kör enbart rate nowdays. Har provat att switcha över till Horizon vid något tillfälle men tycker att det blir oflygbart så byter iallafall kvickt tillbaka. Känns riktigt kul att det börjar gå bra. Rate är oslagbart om man skall flyga fort och vill ha 100% kontroll. Inget styrsystem som kämpar imot.
Lade ut film #10 på rcflygs facebooksida och blev genast anklagad för att ha speedad upp filmen. Känns nästan lite smickrande då allt mitt filmmaterial är i ursprungshastighet. Måste ju betyda att man börjar få fart på skrotet
haha
Faktum är att flyger man riktigt lågt så kommer fartkänslan snabbt.Kommentar
-
-
Jepp tills man vänjer sig och flyger lägre vilket slutar med att det blir en grävmaskin och inte en quad........
Händer lite för ofta så därför består min 250 väska av 70% HQ proppar 5% gemfan om det skulle bli riktig kris och 25% quad.Kommentar

Kommentar