FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd
Kollaps
X
-
Ohh, bilder? Finns det någon byggtråd?jag kör med diy eco goggles med 5" 800*480 skärm, ingen aning om vad synvinkel är. Men större än alla fatsharks ialf.
Köpte även nyligen ett par begagnade fatshark rcv920 base som har 640x480 / 46 fov.
De har betydligt sämre bild än i mina diy goggles, men är samtidigt mycket smidigare att ta med.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Såg precis på facebook QAV250 grupp att de släppt vad uppdateringarna i nya QAV250 är. Motorfästen som förlänger ut armen samt även tiltar motorerna 10 grader framåt. Precis vad jag testar på min senaste quad
haha man är på rätt väg alltså
MVH / KajakenKommentar
-
Blir impad varje gång jag ser en video med KISS reglagen..
Steflo, har dina hållit eller har nån brunnit ?
Är väldigt sugen men man har jue läst lite om att vissa haft problem med att dom brinner upp..Kommentar
-
Kommentar
-
Bra video, kul att se personen bakom spakarna.
Man blir sugen på att prova tilta sina motorer.Kommentar
-
Jag har eldat 2 kiss 12a
Eftrer en närmre inspektion så är det löd spill från fabriken. så förhoppningsvis är detta anledningen till att dom bran. Men dock bran båda i samma IC så vetitusan. En annan bov kan vara synk problem vilket dom sägs inte ha men man vet inte om det är sant alltid. Ska testa att göra alla reglagen rena med skalpell och borste. sedan lackera dom.Kommentar
-
Inga KISS har brunnit men jag hade en DOA, den bytte Flyduino direkt mot en ny. Dom är mer känsliga att ställa in med frekvens som stöds av FCn. Läste någonstans att 500Hz inte var bra för dom och att man bör lägga sig strax under. Jag kör på 490Hz och det fungerar perfekt för mig. Sen så bromsar dom aktivt motorn och ställer man inte in PID ordentligt så kan man få ruskiga oscilleringar och det är det som jag tror dödar ESCn.Kommentar
Kommentar