FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Copterdude
    • maj 2012
    • 1269

Ursprungligen postat av PatrikE
    Sådana ballongdjurs ballonger!...
    Lätt att transpotrera.
    Ja det kanske vore nått
    Måste bara ha helium också så dom inte ramlar omkull hehe.
    Eller tejpa fast pinnar på dom och sticka ner i marken.

Kommentar

• Copterdude
      • maj 2012
      • 1269

Nästan så jag inte vågar säga det men jag gillar PC1 mer än PC2 nu när jag provat.
      Tycker PC1 känns mer distinkt i rörelserna vilket är bra då jag inte har bästa precisionen i tummarna :P
      Kan jue ha varit PIDsen men jag är tillbaka på PC1 iaf.
      Boris skrev väl att PC1 är mer robotlikt och PC2 mer organiskt så antar det är "smaksak" också.

Kommentar

• LeoR
        • nov 2012
        • 50

Detta ser ut att bli toppen, bra kvalitet till bra pris
        http://www.electricwingman.com/tmotor-air-gear-200-combo-pack

Kommentar

• eAk
          • apr 2014
          • 1023

Cobra 2208 1200kv 4s med 7 eller 8" 4.5 proppar. Någon som har erfarenhet av hur det flyger jämnfört med 6x4.5 på 2000kv 3s?

Kommentar

• UndCon
            • apr 2009
            • 2886

Ojoj, vad har jag gett mig in på

Att föra över mina inställningar i 9X till Taranis var inte så lätt som man kunde tro...

Kommentar

• Xermalk
              • jul 2013
              • 672

Bara att ställa in igen med OpenTX companion
              Att navigera menyerna på själva sändaren är smärtsamt. Taranis utvecklarna skulle behöva tvingas ta en 2-3 kurser i användargränssnittsdesign.

Funktionaliteten är underbar, men gränssnittet är seriöst uselt.

Kommentar

• UndCon
                • apr 2009
                • 2886

Det är så jag gjort nu...skrivit av allt från 9X och matar in det i Companion. Sedan koppla upp Quaden i Baseflight och kontrollera att utslag går åt rätt håll osv...Nu verkar jag fått ordning på allt och om detta funkar har jag ingen modell kvar i min 9X längre.

Kommentar

• kajakmannen
                  • jun 2006
                  • 1471

Conny Håkanssons webshop som är under uppstart kommer att ha både Tmotor samt airgear i butiken

Kommentar

• Copterdude
                    • maj 2012
                    • 1269

Var ute tidigt söndag morgon innan frukost för att flyga ostört med Blackout 220mm quaden. Enda nackdelen är att man inte är så pigg direkt :P
                    Kan verkligen rekommendera DYS SN20 reglagen. Har nu provat dessa mot KISS på samma ram och nästan samma PIDs.
                    Kraften känns likvärdig tycker jag, responsen med Oneshot hyffsat lika. KISS vinner dock på bromsningen där SN20 ligger efter även om den har Dampening aktiverat. Storleken och vikten på reglagen är väldigt lika.

Första gången jag tycker en quad är lite läskig att flyga, superkänslig på gasen. Var inte i närheten av maxgas denna runda. Lite läskigt på så liten yta. kameran är runt 40grader lutad. Behövs nog 50 eller mer.

Kommentar

• Ålänning
                      • maj 2007
                      • 6809

Börjar gå undan rakt fram. =) Snart kan ni (inklusive mig) övergå till flyg?! ;-)
                      Vad har en quad för fördelar jämfört med ett flyg om det flygs som det görs med 250-quads idag?
                      Mindre storlek är ett plus.
                      www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• Xermalk
                        • jul 2013
                        • 672

Manövreringsförmågan är den största fördelen med quads över flyg. Sen kommer stryktåligheten och storleken. Och så klart att det är Mycket enklare att flyga i vind. Fast man kan köra med stabilisering på flygen, men inte lika roligt då.

Men jo jag håller med, rätt många som flyger quads, gör det på banor/områden där flyg/vinge hade passat in mer.

Kommentar

• Arfide
                          • mar 2015
                          • 71

Någon i gbgtrakten som har vettiga antenner till salu? Har sånna ducky nu o dom är kass. Får skitbra bild några meter sedan massor störningar o tappar bilden. Eller tips på vilka antenner jag bör ha? Kör predator v2 med en 200mw sändare

Kommentar

• Steflo112
                            • jan 2013
                            • 347

Ursprungligen postat av Arfide
                            Någon i gbgtrakten som har vettiga antenner till salu? Har sånna ducky nu o dom är kass. Får skitbra bild några meter sedan massor störningar o tappar bilden. Eller tips på vilka antenner jag bör ha? Kör predator v2 med en 200mw sändare
                            Jag har några över som Du kan byta till dig.

Kommentar

• Arfide
                              • mar 2015
                              • 71

Ursprungligen postat av Steflo112
                              Jag har några över som Du kan byta till dig.
                              spännande! Bytes mot? kanske kan ta de i PM annars

Kommentar

• finnen
                                • mar 2009
                                • 148

Ursprungligen postat av Ålänning
                                Börjar gå undan rakt fram. =) Snart kan ni (inklusive mig) övergå till flyg?! ;-)
                                Vad har en quad för fördelar jämfört med ett flyg om det flygs som det görs med 250-quads idag?
                                Mindre storlek är ett plus.
                                Man kan titta åt det håll man ska!

Med ett flyg så går det inte att "titta i förväg" på samma sätt som man kan med en quad tycker jag. Man kan ge lite gir för att se inåt i svängen så att man har lite mer koll på vart man ska.

Kommentar

Arbetssätt...