Vilken version på cleanflight kör du?
Copterdudes RD270
Kollaps
X
-
-
Har tänkt samma med en FPV-quad... men med många starka vita LEDar som lyser åt alla håll. Måste se skumt ut med en pipande sån i 100 km/h hit och dit på himlen. ;-)www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
-
Mm det vore tufft. Har kikat lite på leds ett tag men svårt att veta hur kraftigt man ska ha för att det ska synas bra.
Måste nog vara vid skymning om man inte har extremt starka leds.
Blev intresserad av ett starkt led system ganska nyligen efter att ha sett bl.a. denna bild nedan. 100W led system.
För mycket för en mini men frågan är hur mycket man ska skala ner och fortfarande få bra ljus. Får göra lite research, kan ingenting om leds typ mer än att man behöver en driver och mycket kylning för högeffekts leds.
Kommentar
-
Blev ett 30W system. Ska fästa ledplattan undertill och styra drivern med en liten rcswitch.
Drivern skickas från Ryssland ! Aldrig köpt därifrån så vet inte vad leveranstiden är. Nån som vet ?
Blev totalt runt 200Kr för grejorna på ebay.
Förhoppningsvis kyler fartvinden plattan tillräckligt så får man stänga v när man e still.
Mest bara kul grej att ha att mecka med nån regnig dag och sen testa att flyga lite vid skymning och se hur det ser ut
Lär väl ta några veckor innan grejorna är hemma dock.Senast redigerad av Copterdude; 2015-05-28, 22:53.Kommentar
-
Fick hem några Zippy Flightmax 2200mah 6S at testa på koptern.
Det blir allså 6S, 2208 2000Kv, 6x4.5 Bullnose.
Första testet gick bra ! Jeklar va det smäller till nu när man pluggar i X60. Blev svart med engång i kontakten :S
Det är stora kondingar på Rotorgeeks reglagen så jag antar det är därför.
Samma pids och allt annat som för 4s och 5s. Möjligen behöver dom ökas lite för den extra vikten men annars gick det bra. Inga synkproblem vilket var min oro. Setupen är dock rena döden för stackars Zippy men provar med dem först även om prestandan blir lidande när dom tappar spänningen.
Blev bara tråkig test så ingen video men får hoppas på väder nån annan dag..
Det blev aningen trångt ???
GPS logger bak för att mäta hastigheten nån gång. Loggar till datorn så man ser varje punkt och kan göra overlay i videon med dashware.
Kommentar
-
Blev ett uppehåll. Tappade intresset lite. Tror det beror delvis på att det är så mycket nytt hela tiden att det känns som man aldrig kommer ikapp och man jämför sig för mycket mot alla grymma piloter. också brist på roliga flygställen... Kommer nya mjukvaruuppdateringar till Cleanflight varannan dag känns det som och hårdvaran man beställer blir ibland utdaterad innan man hunnit flyga den :P
Har inte lyckats få till en balanserad 6S setup ännu men kommer tesa lite olika grejor ibland.
Byggde om min RD270 med några nya grejor.
Cobra 2206 2100Kv Racing Edition
Xrotor40A 4-6S med BLHELI
Gamla 4S Nanotech 2200mah 45-90C sen tidigare. 260g så aningen tunga..
Stenålders CF 1.8.1 utan nån speciell tuning. Vill bara flyga just nu. Trött på tuna :P
AUW 850g.
Reglagen är dom "bästa" i klassen för upp till 6S när man lägger in BLHELI. Dom är dock tunga och STORA så provade plocka bort kylblocket och sparade totalt 26g. Använder ändå inte mer än hälften av spec. så dom blir inte ens ljumna nu efter flygningen nedan. Testade även 6S tidigare på denna setup och det var brutalt med kraft. Dock Sync problem :S
Ska kika om jag kan ändra timings från med-high till med-low. Kanske funkar då.
Ett annat problem jag har är att minthrottle känns för hög fast jag ställt in som man ska ?
1060us i BLHELI men i Cleanflight startar dom inte förren 1129 vilket ger lite för mycket gas.
Fick problem med att landa som synes i videon
3.82v kvar så kunde flugit lite till kanske.
Kommentar
-
Har måttat lite och det går faktiskt att klämma in 7" proppar på denna 270mm ram då kroppen är så smal.
Detta borde ge bättre flygtider då dom bullnose jag kör nu är väldigt oeffektiva enligt siffror jag sett.. Sen om motorerna pallar återstår att se. Har inte propparna hemma ännu dock.
Hade annars gärna provat 7x4 eller 7x3.5 men var hittar men 7" verkar inte vanligt direkt. Hittar inte mycket att välja på.Kommentar
-
HQProp har ju några 7". Kolla med ML Hobby, han brukar ha HQ.Har måttat lite och det går faktiskt att klämma in 7" proppar på denna 270mm ram då kroppen är så smal.
Detta borde ge bättre flygtider då dom bullnose jag kör nu är väldigt oeffektiva enligt siffror jag sett.. Sen om motorerna pallar återstår att se. Har inte propparna hemma ännu dock.
Hade annars gärna provat 7x4 eller 7x3.5 men var hittar men 7" verkar inte vanligt direkt. Hittar inte mycket att välja på.Kommentar
-
Kommentar
-
För att få bättre flygtider ska jag förutom att byta till 7" proppar testa Revolectrix Platinum BLEND435 40/80C 4S 3200mah 4.35v lipo. Bara updatera firmware i laddarn och köra.
Mitt Nanotech 4S 2200mah 45/90C väger ~260g och Revo ~275g. Dock kommer dom med sjukt långa 20cm kablar så ska korta dem och tjäna 5-10g hoppas jag. Då har jag allså tjänat 1000mah jämfört med nanotech med bara runt 5-10g ökning i vikt !
IR är väl okej för första laddningen 2.4 - 2.8mohm. Det brukar sjunka efter dom först cyklerna.
Ja det är inte bästa skyddet i lådan Får fixa bättre kanske.
Senast redigerad av Copterdude; 2015-07-28, 17:13.Kommentar
-
Kommentar
-
Har också tänkt köra dem på min B330 sen. Blir nog riktigt bra.
Man måste dock ha laddare för Lihv för att få full kapacitet / 3200mah.
Specs
Store
Man får välja kontakt och sen färdigställer dom packen med köparens efternamn på etiketten.
Ser lite proffsigare ut det vanliga man köper
Kommentar
-
Kommentar