Copterdudes RD270
Kollaps
X
-
-
Dom är bra men för 4S är RG20 ett bättre val skulle jag tro. Xtoror40 kanske har lite bättre bromsning men knappt värt för den enorma storleken/vikten plus att man måste flasha via C2 först för att installera blheli/bootloadern. Inte det roligaste.. Skulle rekommendera RG20 istället.
Vissa laddare kan man uppgradera firmwaren på för att stödja lihv. Kolla din tillverkares hemsida om din laddare stödjer uppdateringar.
Sen är frågan hur dessa lihv håller i längden och på vintern t.ex. Kommer föra lite logg på dessa och se om det är något att satsa på. Kolla hur IR ändras över tiden.
Idag är det monsunregn så när det blir av att flyga dem återstår att se :(Kommentar
-
7" propparna låg i lådan när jag kom hem med ett par RG20 reglage till en annan quad.
Såhär ser det ut med HQ7x4.5. Inte hunnit korta strömkablaget ännu.
Lite överlappande av propparna men det funkar för andra utan problem så förhoppningsvis blir det inge strul. Inte mycket marginal till kroppen ! Nån som vet om proppar töjs under hög rpm och isåfall hur mycket ? Beror väl såklart på matrial men vågar man flyga ?
Kommentar
-
Hann med ett snabb test innan regnet..
Är sjukt trött på detta flygställe så helt oinspirerad flygning, Bara kort klipp. :upset:
7" prop yay or nay. Skulle säga nay. Kommer förmodligen flytta över allt till min Blackout 330 istället. Setupen passar den bättre skulle jag tro men nu har man testat iaf. Är sugen på nattflygning vilket jag bygger min B330 för. Får väl se vad det blir av det. Såhär flög den iaf, känns lite "meh" jämfört med 5" och 6" setuper. Behövs högre rates märkte jag. 2206 orkar kanske inte riktigt 7" proppar.
Kommentar
-
Mm 2208 hanterar nog 7" bättre. Fick faktiskt höja PIDs från 6" till 7" vilket borde indikera att den inte riktigt pallar. Inget blir varmt dock. ESC kall och motorer kanske 30-35C. Aja kul att testa lite stuff
Kommentar
-
Bidde lite flygning över vattnet i förmiddags. Flygtiden är fortfarande ett skämt. Kanske 4-4:30 min snabb crusing med 3.7v kvar utan punchsouts. Borde få längre med så stort batteri och 7" proppar ? Kanske hög Kv motor som drar mer helt enkelt.
Ska redigera ihop filmen under helgen men här är en flyby i motvind i crusing speed.
Höll konstant gas under hela flygningen
7" propar låter mycket högre än 6" märkte jag !
Landingen. Det är jobbigt att landa med vinklade motorer och kamera så man inte ser marken men tar man det lugnt så går det oftast bra.
Senast redigerad av Copterdude; 2015-08-01, 12:25.Kommentar
-
Kom hem och skulle testa nya PIDs, tro inte jag upptäcker värsta blundern någonsin. Jag har försökt tuna old multiwii hela tiden så det är därför jag inte kunnat få den att flyga som jag ville på senare tid... Jag kopierar bara cli inställningarna mellan coptrarna för att spara tid och nångång har PID kontrollern hamnat på gamla. Bytte till nya och vips flög den som den skulle på första PIDsen jag testa.
Har trilskats med tuning hela sommarn och så var det en enda inställning som sabba. doh ! *går och bankar huvet mot ett skåp i 10min*.
Hur mycket tid har man inte kastat bort på att försöka tuna på fel kontoller :P
Aja förhoppningsvis lärde jag mig nånting.
Blir lite video senare när jag flugit. Grym skillnad iaf speciellt på yaw som jag alltid var sladdrig på gamla.Kommentar
-
Kommentar
Kommentar