Den var riktigt fräsig =)
3d-skrivare
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Sådärja, nu har Parkmastern fått vinterskor.
Skids that attaches to the Parkmasters wheels. The skids are held in place by friction, just push them on and go fly from snow. :) I have only skids for the main wheels, time will tell if a tail skid is needed. If so I'll update with that as well. As always I'm looking for feedback to improve the design.As always, if you find it useful a tiny donation goes a long way to show appreciation. :)
Kommentar
-
-
Uppdaterade min 3d-print avd på jobbet i veckan med bla en Objet500 Connex3.....
Den senaste tekniken inom 3d-print.
Programmerbara digitala material och shorevärde samt kulörer.
Mer än 800 kombinationer av digitala material och kulörer med en ytfinhet på 0.013 mm.
Körde en liten "kalibreringsfil" jag hade liggandes i digital abs mixat med tpe och diverse kulörer på det.
De tunnaste detaljerna på denna (Masterchief Halo 2) ligger på 0.2 mm.
Helt galet spännande...... om man gillar additiv tillverkning förstås
Senast redigerad av darkling76; 2014-12-05, 17:41.Kommentar
-
-
Jäklar!! Ingen dålig maskin. Får man fråga vart du jobbar?[emoji4]Martin Heed
http://www.kaproco.seKommentar
-
Spänn remarna kolla så den inte tar i någonstans smörj stängerna. Kolla så remarna inte är slut.
Jagvhade samma problem för längesedan då var detvremmarna som var dåligt spända. Och kugade över när maskinen vände om jag körde den fort.Kommentar
-
Sådana där hopp beror på att stegmotorn inte orkat göra de steg som den beordrats till. Det kan hända om driver-kretsen överhettar. Kolla om kretsen blir varm och förbättra i så fall kylningen.
Om driverkretsen istället är iskall så kan du behöva öka drivspänningen lite.
Det kan också hända att y-axeln går trögt och behöver lite smörjning med exempelvis symaskinsolja.
Ytterligare en tänkbar orsak är att du försöker skriva ut snabbare än skrivaren klarar.
Ytterligare en (osannolik) möjlighet är att drivremmen hoppat över ett steg eftersom den inte är tillräckligt spänd eller att tandhjulet som driver remmen slirat på motoraxeln. Spänn remmen och kolla att tandhjulet sitter ordentligt fast.
Stegmotorer brukar hålla mycket länge. Naturligtvis kan den vara trasig, men det är nära nog det minst troliga.
Lycka Till!Kommentar
-
En mycket ingående video kom idag på YouTube som handlar om hur man ska bära sig åt för att undvika problem som uppstår när motorer hoppar över steg. Väl värd att se:
Kommentar
-
Kommentar
-
Va så enkelt när jag väl uppdaterade cura :-D Hur tjock ska man printa bilden för bästa resultat?Kommentar

Kommentar