Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Bygget går sakta framåt. Det mesta av mekaniken på plats nu utan problem. Nu är det kablage, hotend och extruder kvar. Sen ska det kalibreras och provköras.
Va bra nära på att köpa en makerbot men nu vette tusan, undra hur 5 gen versionerna är...
Ursprungligen postat av UndCon
Jag har funderat länge på 3dprinters också...
Om de bygger på samma teknik dvs en Arduino som tex Reprap så kan du ladda in programvaran om du vill..
Till Reprap kan du skaffa en SDkortläsare och då lägger du filen där så behöver inte datorn vara inkopplad.
Replicator har anammat SDkort också...
Ahrrgh!!! och så tycker man att man fått till printern så att den fungerar ganska bra, då händer detta!
extrudern slutar att värma, jag mäter spänningen över plinten D10 och då startar den att värma igen , men slutar efter ett tag.
när jag tittar lite närmre så ser det ut så här, det har gått varmt kan man säja!
Vad har hänt och vad ska jag göra?
MVH/Christer
Bättre lite skit i hörnen än ett rent hellvete:stupido2:
Ahrrgh!!! och så tycker man att man fått till printern så att den fungerar ganska bra, då händer detta!
extrudern slutar att värma, jag mäter spänningen över plinten D10 och då startar den att värma igen , men slutar efter ett tag.
när jag tittar lite närmre så ser det ut så här, det har gått varmt kan man säja!
Vad har hänt och vad ska jag göra?
[ATTACH=CONFIG]48836[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]48837[/ATTACH]
Vilka hastigheter kör ni era skrivare i. Själv tycker jag min går bra omkring 80mm/s då brukar jag köra första lagren på 40mm/s och förflyttning på 80. Jag har en reprappro mendel.
Kommentar