Det kan du ju köpa på elfa eller annan elektronikbutik. Vet du vilken ström den måste tåla?
3d-skrivare
Kollaps
X
-
------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
|FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
|RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
|Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
|FPV4FUN @ Youtube | -
30A eller därikring. Finns tyvärr ingen butik i närheten som har sådant.
Jo jag vet att Elfa o liknande har men hittade ett bra pris och så så beställde via reprap.me men det sket sig.......Kommentar
-
Någon som råkar ha ett SSR på 30A liggandes och kan sälja ?
Köper gärna....Kommentar
-
största jag har är tyvärr på 6A , solidstate är dyrt , måste du ha solidstate då ? visst håller dom längre men kanske inte nödvändigt?------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
|FPV4FUN @ Youtube |Kommentar
-
Ni som använder Buildtak, har ni inget problem med att PLA släpper? Har fått igång Minikosseln nu och håller på att experimentera med inställningar. Allt funkar bra förutom att det släpper från vissa delar av bordet verkar det som. Vad rengör ni med? Har kört med alkohol men det verkar inte räcka. Känns som jag inte vill prova aceton eller håller den för det? Vill ju inte förstöra den innan jag kommit igång...
Kör ni värme på plattan med PLA? Jag upplever att det fäster bättre med än utan, men det ska ju inte behövas på PLA. Eller... ??Kommentar
-
Jag brukar ha 50 på bädden och buildtaken gör jag rent med isopropanol fins på kjell.com men vist vissa saker kan resa sig i någit hlrn ibland iaf. Gäller att hitta en sweetspot på spetsens höjd på första lagret. Men buildtak är suveränt enligt mig. Nör den väl har lagt flrsta lagret vet jag att den kommer sitta hela printen även om ett hörn reser sig lite.Kommentar
-
Märkligt, men det här med fäste är kanske en märklig historia =/ Fick tag i isopropanol och gjorde rent men det verkade nästan sämre efteråt... Extrudern drar med sig strängen i princip direkt och det blir pannkaka.Jag brukar ha 50 på bädden och buildtaken gör jag rent med isopropanol fins på kjell.com men vist vissa saker kan resa sig i någit hlrn ibland iaf. Gäller att hitta en sweetspot på spetsens höjd på första lagret. Men buildtak är suveränt enligt mig. Nör den väl har lagt flrsta lagret vet jag att den kommer sitta hela printen även om ett hörn reser sig lite.
Det funkade bra några printar när materialet var nytt... men det ska väl hålla längre än 5-10 prints, eller?Kommentar
-
Jag har printat över 100 printar på min buildtak. Och det fäster fortfarande bättre än nått annat jag testat.Kommentar
-
Jag har liknande erfarenhet som Flahultarn. De första printarna på buildtak sitter som berget, men ganska snabbt blir fästet sämre. Isopropanol ger i ingen större förbättring för mig. Men drar man upp värmen lite och ser till att trycka ned filament i bädden så fastnar i alla fall PLA fint även efter ett antal printar. ABS har jag däremot inte haft någon framgång med.
Å andra sidan har alla andra metoder jag provat varit sämre. Limstift på glas är det jag skulle använda om jag inte hade Buildtak. Det sitter bättre, men det är skönt att slippa kladda.Kommentar
-
Vet inte om det är ett beprövat trick eller om jag bara har tur
men slipade av ytan med ett grovt sandpapper och nu sitter det fast. Alltid skönt att komma vidare...
Första lagret: 60/200 resterande 50/195Kommentar
-
Gjorde en liten test på min SD3 för att kolla tid samt temperatur. Som jag sagt tidigare i tråden så kommer jag uppgradera den med lite av varje men ville testa lite innan jag gör det.
Min "byggplatta" har alltid varit långsam på att bli varm så meddans jag väntade på att den blir varm så gjorde jag ett litet test på hur långe det tar att värma upp den samt hur jämnt/ojämnt den värmer.
Har bifogat en liten bild jag slängde ihop i paint
Kommentar
-
Solidstate är tysta och har inga mekaniska delar. Ett vanligt relä i detta fallet kommer att slå till/från väldigt fort och kommer till slut att bränna ihop.
I värsta fall så bränner relät fast i "on" läget och gör så att bädden fastnar i uppvärmt läge.Kommentar
-
jodå jag har full koll på solidstate , använde ett senast igår. men tillfällen som vi använder dom är när det är extremt många till och frånslag.
ett vanligt relä klarar en rätt rejäl mängd så det hade garanterat funkat, vill man vara säker lägger man två i serie.------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
|FPV4FUN @ Youtube |Kommentar
-
Har gjort mera test med andra Heated beds. Har provat en MK2 och en MK3 PCB. MK2 är bara en GF platta meddans mk3 är en 3mm alu platta.
Det jag skrev om tidigare med bild var testat med orginal uppvärmda plattan på min SD3.
Detta test var gjort med plattorna enbart drivna från ett 11volts lipo ( jo , nästan tomt då det ska vara 12.6volt full laddat) ..
Kommentar

Kommentar