3d-skrivare

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • neu
    • aug 2012
    • 1047

Någon här som har printat något i still med http://www.thingiverse.com/thing:114029 i ABS eller annat material som klarar att stå i solen?
    Skulle behövt en till min Y6a så köper gärna om det är någon som har.

Kommentar

• UndCon
      • apr 2009
      • 2886

Kör bara i PLA tyvärr. Det klarar nog en svensk sommar utan för stark värme
      UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

Kommentar

• neu
        • aug 2012
        • 1047

En vän till mig printade en micro quad till mig i pla. Glömmde den i solen någon timme sen så va det ingen quad :p. Funderar på om man kan snydda pla från solen genom att måla den.

Kommentar

• henke2
          • mar 2011
          • 3188

Ursprungligen postat av neu
          En vän till mig printade en micro quad till mig i pla. Glömmde den i solen någon timme sen så va det ingen quad :p. Funderar på om man kan snydda pla från solen genom att måla den.
          Eller köpa PLA i rätt färg...
          Superhero

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
            • 1937

Ursprungligen postat av neu
            Vit istf svart PLA borde göra den en hel del motståndskraftigare i starkt solljus.

Eller köra ABS istället.

Kommentar

• neu
              • aug 2012
              • 1047

Är glad att han kan printa grejer till mig så vill inte att han ska behöva klydda med olika färger.
              Han kör PLA istället för ABS för han har den inomhus och är inte så sugen på att ställa om hela printern för ABS (har för mig att han inte har installerat sin värmeplatta heller).

Funderar faktiskt på en egen printer men vet inte om man klara av att ställa in den. Hur svårt är det egentligen och vad får man betala för en ''bra'' printer? Har set printers som kostar allt mellan 4000kr och 100000kr. Gissar på att jag siktar på något under 10000kr.

Kommentar

• Matsa
                • nov 2006
                • 613

Går det att printa ut en tank som grejjar metanol med en 3d skrivare?
                Jag är på jakt efter en tank men måtten jag vill ha finns inte att finna.

L-150mm
                B-55 mm
                H-30 mm

Matsa...
                I hangaren:
                TopFlite Giant Zero Saito R3-60cc * TopFlite Giant P51 Mustang DLE-55cc
                * TopRC F4U Corsair Moki-S 180 "pågående bygge" * :crazy_pilot:

Kommentar

• henke2
                  • mar 2011
                  • 3188

Ursprungligen postat av Matsa
                  Går det att printa ut en tank som grejjar metanol med en 3d skrivare?
                  Jag är på jakt efter en tank men måtten jag vill ha finns inte att finna.

L-150mm
                  B-55 mm
                  H-30 mm

Matsa...
                  ja...
                  Superhero

Kommentar

• henke2
                    • mar 2011
                    • 3188

Jag har gjort nya dummymotorer for enkel installation. Just nu råkade det vara jetmotorer men det kan ju vara precis vad som helst man vill provmontera. De har ett ballaströr så jag med blyhagel kan ge dem rätt vikt för justering av tyngdpunkter etc.

Superhero

Kommentar

• Ålänning
                      • maj 2007
                      • 6806

Använt 3D-scanner eller laddat ner objektet? Finns det överkomliga 3D-scanners, eller hur gör ni kopior? Skjutmått?
                      www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• frznlogic
                        • aug 2012
                        • 176

Ursprungligen postat av Ålänning
                        Använt 3D-scanner eller laddat ner objektet? Finns det överkomliga 3D-scanners, eller hur gör ni kopior? Skjutmått?
                        More than ever before 3D models have become a "physical" part of our life, how we can see in the internet with 3D servic...

Vet inte om det funkar så bra, jag har försökt en gång men det gick uselt. Kan ha berott på dålig bildmängd och ett väldigt svårt objekt, alternativt att det var ganska litet... Om man vill leka med det så.

Annars verkar det vara lättare att göra om man också har en laser avståndsmätare.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

Kommentar

• simonarvestrand
                          • jan 2012
                          • 3850

Jag använder xbox kinect sensor för att scanna , funkar helt ok. dock inte testat för att använda till något, gissar att mått och sådant blir svårt att få till med en simpel scanner.

gör jag något som skall användas så är det foton och skjutmått som gäller.

lägger bilderna på respektive vinkel och följer formerna och skapar efter det . om det nu gick att förstå ?
                          ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
                          |FPV STUFF|
                          |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
                          |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
                          | DJI Inspire 1 |
                          |TERMIK OCH HANG |
                          |
                          Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
                          |FPV4FUN @ Youtube |

Kommentar

• henke2
                            • mar 2011
                            • 3188

Ursprungligen postat av Ålänning
                            Ritar av med skjutmått när det gäller dessa "kopior" Att scanna 3D till användbart material går inte. Man kan använda det scannade som mall, men man måste rita av det för det ska gå att använda. Scannar du in ett krocketklot så blir resultatet som en snöboll när den är scannad, eller iaf som en tennisboll om vi talar om ytan.
                            Superhero

Kommentar

• Pekkala
                              • maj 2006
                              • 1159

Har själv haft funderingar på att rita upp en motor för att printa men har ej haft tid eller ork, min printer har inte varit igång sedan mitten av december! Henke! av nyfikenhet, vad tar du för en sådan T25a? eller säljer du en kopia på filen? bara för eget bruk alltså.
                              MVH/Christer

Bättre lite skit i hörnen än ett rent hellvete:stupido2:

Kommentar

• simonarvestrand
                                • jan 2012
                                • 3850

Min senaste print. testade ett nytt material. behöver justera lite för att få toppytan ok men gick annars förvånansvärt bra.

------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
                                |FPV STUFF|
                                |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
                                |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
                                | DJI Inspire 1 |
                                |TERMIK OCH HANG |
                                |
                                Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
                                |FPV4FUN @ Youtube |

Kommentar

Arbetssätt...