3D Printad Spitfire

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DanielMedStortD
    • jul 2014
    • 28

Ursprungligen postat av JBear
    Inspirerande tråd! Jag kunde inte hålla mig utan köpte mig en Spitfire jag oxå. Vad ska ni köra för setup i era? Jag har gott om 2200mAh 3S liggande så det blir nog en trecells setup för mig. Ska gräva i motorlådan och se om ja hittar nått som är lämpligt...
    Jag använder mig av den motorn han föreslog för 3 cells, men kör den på 4 cells istället för lite mer tryck
    En NTM 3530 1100 kv med 9x6 apc prop, och 40 amps reglage. Inte test flugit än men tänkte göra imon

Kommentar

• DanielMedStortD
      • jul 2014
      • 28

Fasen vad fint den flyger! Om ni vill ha en modell som flyger skit fint, inga dumheter o har bra stall egenskaper, Då är detta rätt för er!

På 4s o den motorn plus 9x6 prop så är den galet snabbt, kanske lite för snabb, Men det är bara roligt

Kommentar

• flunk
        • jul 2006
        • 396

Ska se till att det köps in en skrivare till jobbet...

Kommentar

• vire
          • jul 2013
          • 149

någon film

Kommentar

• vire
            • jul 2013
            • 149

Ursprungligen postat av DanielMedStortD
            Fasen vad fint den flyger! Om ni vill ha en modell som flyger skit fint, inga dumheter o har bra stall egenskaper, Då är detta rätt för er!

På 4s o den motorn plus 9x6 prop så är den galet snabbt, kanske lite för snabb, Men det är bara roligt
            någon film

Kommentar

• DanielMedStortD
              • jul 2014
              • 28

Ursprungligen postat av vire
              någon film
              Ja det har jag, ska bara laddas upp! Kanske inte bästa filmat men de får duga

Kommentar

• DanielMedStortD
                • jul 2014
                • 28

Nu så, här kommer filmen på de, lite halvt dålig kvalitet och filmning men

Kommentar

• Fluf
                  • jul 2012
                  • 1580

Daniel, den gick kanon, och snygg var den med Drog på rätt bra där, vad kör du för setup? ESC/Motor/Prop/LiPo?
                  Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
                  Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
                  Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
                  Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
                  Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

Kommentar

• DanielMedStortD
                    • jul 2014
                    • 28

Ursprungligen postat av Fluf
                    Daniel, den gick kanon, och snygg var den med Drog på rätt bra där, vad kör du för setup? ESC/Motor/Prop/LiPo?
                    En NTM 3530 1100 kv, 40 amps Hk reglage, Apc-e 9x6 prop, och ett Rhino 2250 40c 4s batteri

http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...arehouse_.html
                    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...arehouse_.html
                    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...C_4A_UBEC.html

Kommentar

• JBear

• jan 2012
                      • 10

Man blev ju ganska sugen på att fixa klart kärran när man ser hur bra den flyger! Snabb blev den oxå! Tyckte jag såg någon notering om att man absolut aldrig skulle flyga mer än 205km/h med den. Är du i närheten av det Daniel?

Kommentar

• DanielMedStortD
                        • jul 2014
                        • 28

Ursprungligen postat av JBear
                        Man blev ju ganska sugen på att fixa klart kärran när man ser hur bra den flyger! Snabb blev den oxå! Tyckte jag såg någon notering om att man absolut aldrig skulle flyga mer än 205km/h med den. Är du i närheten av det Daniel?
                        Haha nja jo jag har lagt märke att han inte rekommenderar snabbare än det, och har faktiskt inte en aning om hur snabbt den gick/går, Får la försöka få in en gps o mäta

Om jag inte har fel för mig så kan man mäta hastighet med frskys telemetri? via en gps?

Kommentar

• JBear

• jan 2012
                          • 10

Ja det borde ju va ett alternativ. http://open-txu.org/logging-telemetr...frsky-taranis/

Kommentar

• henke2
                            • mar 2011
                            • 3188

Ursprungligen postat av DanielMedStortD
                            Om jag inte har fel för mig så kan man mäta hastighet med frskys telemetri? via en gps?
                            Du behöver inte oroa dig om att du åker 200 på långa vägar hehe. Det finns en bra app till telefonen som faktiskt fungerar bra för hastighetsmätning av flygplan (till skilnad mot GPS)

Superhero

Kommentar

• DanielMedStortD
                              • jul 2014
                              • 28

Hm, ja de får bli att testa!

Kommentar

• Fluf
                                • jul 2012
                                • 1580

Ursprungligen postat av henke2
                                Du behöver inte oroa dig om att du åker 200 på långa vägar hehe. Det finns en bra app till telefonen som faktiskt fungerar bra för hastighetsmätning av flygplan (till skilnad mot GPS)

https://play.google.com/store/apps/d....neon.rcspeedo
                                Använt den en del, så länge man följer instruktionerna bra så ger den rimligt konsekventa resultat, den angav tex min Funjet 3S till snitt 178km/h
                                Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
                                Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
                                Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
                                Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
                                Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

Kommentar

Arbetssätt...