Huvudtråd för årsmöte 2017
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
"we have a long way to go and a short time to get there"
SA3BEDKommentar
-
Kommentar
-
Träffar där RCFF-medlemmar är välkomna finns väl spridda över stora delar av landet och finns det ingen tillräckligt nära så får man väl se till att den egna klubben ordnar en inbjudningsträff?
Ekonomiskt verkar det ju inte som att någon har nekats om de bett om hjälp.
Shootouts (gun battle between armed groups enligt Wiki ) kan man kanske bevista i någon förort till de större städerna en kväll om man är intresserad av sådant :-)___________________
patrik@pgdata.seKommentar
-
Är man intresserad av att flyga med andra utan att åka och träffas så finns det säkert lösningar för det.
Förr flög man och skickade brev (senare epost) där man skrev ner sitt resultat. Nu använder man oftast forum för den typen av utmaningar.
Skulle man behöva pengar för något i samband med det (priser?) så tror jag nog att det hade gått igenom vid en ansökan :-)
Vill man inte ha något och inte vara med i något så är ju inte det heller något problem?___________________
patrik@pgdata.seKommentar
-
/Ville
- Jag vet det jag vet och jag gör vad jag kan -Kommentar
-
pgrts: Jo det är sant och jag förstår
Jag började flyga när jag var runt 11-12 år och då var jag den enda som höll på med det inom 5 mil. Ingen simulator och knappt något internet. Fältet var en liten gräsplan omgiven av hög skog som jag cyklade till med flygplanen i en hemmagjord vagn bakom. Flög 1 min och sen cykla hem igen för att laga, om och om igen. Jag brukar nu för tiden tänka att det var ju då jag behövde hjälp, inte nu. Om det finns sådana idag så blir ju dom hjälpta av sådant som gynnar alla modellflygare, dom är föga hjälpt av att etablerade klubbar med många medlemmar och meetings med internationellt deltagande får hjälp.
Där har vi kanske orsaken till mitt gnällande - taskig uppväxt med RC-förbannelsen ^^ och kanske finns det inte ens sådana "skogsmullar" idag, men man ska komma ihåg att dom kan finnas även om dom inte syns
Kommentar
-
Här finns de senast valda: http://www.rcflyg.se/forum/cmps_inde...ageid=styrelse
Dock är ju deras mandatperiod över, så frågan är huruvida dom är aktiva. Sen hittar jag inte protokollet från årsmötet där dom valdes, men det kanske bara är jag som letar dåligt.Kommentar
-
Jag tycker SniffSwe formulerar mina "önskemål/tankar" bra i inlägg #164 och #152.
Forum, försäkring och lobby map regler och lagar. Bidrag och events kan ligga i en "fond" så det blir mer tydligt.
Personligen flyger jag helst ensam på någon blåsig klippkant eller slowfly i hagen utanför huset och har obefintligt intresse av meetings, klubbar och annat. Jag har upplevt det härliga i klubb och klubbfält också och förstår till fullo den biten men det var en annan tid och en annan jag, men jag stöttar gärna sådant via medlemsavgiften.
De flesta nytillkomna RC-flygare jag träffat är "solo" men har ofta en stark onlinenärvaro så jag skickar dem hit.
Jag har nyligen betalt medlemsavgift för 2017.Kör flygplan, med eldrift eller på hang.Kommentar
-
Vi liksom i stort sett alla andra klubbar i landet anordnar "inbjudnings-meetings" årligen utan att ha en budget som kräver att andra står för fiolerna - som tydligen är standard så snart man kallar meetinget för "RCFF Shootout". Så helt klart talar representanterna för Östersundsklubben i egen sak.
RogerKommentar
Jag kan inte stava, det är väl(!) bara det ^^
Kommentar