Funderar på att skaffa FrSky men har hört att en del har haft (stora) problem med range osv. Är det främst telemetry versionen som folk har problem med?
Turnigy 9X
Kollaps
X
-
Så här blev det med telemetri
UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...Kommentar
-
Jahaja.. Det där såg ju onekligen trevligt ut. Dags att börja planera uppgraderingen alltså. :-D
Kan du bjuda på lite länkar till vilken sorts RS232-TTL-adapter etc och var du handlat samt vilken bruks du följt?Kommentar
-
Självklart
Jag håller på att summera det hela på min sida då jag inte följt den väg de flesta verkar ta (utan smartieboard)
Troligen blir jag klar ikväll - skall bara löda ett par sensorer åt kunderna...
//UndConUndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...Kommentar
-
sweet!
Jag är ju också "smartieboardlös". Det där blir mycket intressant, det.Kommentar
-
nu har jag lött färdigt...
Jag har pulat ihop lite text med länkar, mer detaljer kommer i samma post.
Annars är Malx tråd på elektronikforumet bra, med länkar till flera steg som förklarar vad som behövs göras(mest smartie-inriktat)UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...Kommentar
-
Njaa.. Du programmerar radion med USB-ISB-programmern. RS232-grunkan är nog mer för kommunikation mellan FrSky-modulen och sändarens processor för telemetrin.Kommentar
-
Kommentar
-
Ovanhill har helt rätt. Du programmerar med USB programmeraren
RS232->TTL sitter monterad i radion PGA FRSKY envisas med att hålla sig till RS232 protokollet på sina moduler.
Med adaptern kan radion och modulen prata med varandraUndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...Kommentar
-
Smartipartskorten är faktiskt tillgängliga för en gång skull
.... Men de kostar ju 40$ plus frakt. (Vilket jag tycker är värt det då jag är helt värdelös på att löda).
Men smartiekortet ger faktiskt en annan fördel som jag glömt nämna. Bakgrundsbelysningen på lcdn går helt plötsligt att tända och släcka med mjukvara (kan sättas till vilken som helst av de redan existerande brytarna). Så man slipper dra ut en egen brytare.Kommentar
Kommentar