open9x - Trevlig firmware minsann!
Kollaps
X
-
I hangaren:
TopFlite Giant Zero Saito R3-60cc * TopFlite Giant P51 Mustang DLE-55cc
* TopRC F4U Corsair Moki-S 180 "pågående bygge" * :crazy_pilot:Kommentar
-
Du hämtar tex Open9X Hex filerna här:
Välj den som passar din sändare beroende på vilken mod du har gjort.
Högerklick, välj spara som. Sedan är det bara att starta eepe välja flash eprom och den fil du hämtade.
Jag har bara lödad in kablar för att kunna flasha så jag valde Hex filen högst upp till höger på den sida jag länkade till
den har stöd för Svenska tecken.
Matsa...I hangaren:
-
Du kanske behöver UsbAsp drivrutiner för programeraren?
Matsa...I hangaren:
-
Det är komprimerat med .zip hämta tex: Winrar så ska det funka.. om du inte får det att funka så kan jag packa om det åt dig till ett självuppackande paket men då får du lämna mig din epost förståss.
Matsa...I hangaren:
-
Jag har WinRar också, funkar inte med det heller! Antagligen gör jag ett stort fel någonstans, men jag får inte upp någon installation vart jag än trycker :/
Om du skulle kunna fixa det skulle det vara super schysst! Mailen är: bilsebbe@live.seMvh SebastianKommentar
-
Jag kunde inte skicka ett självuppackande arkiv via hotmail som ser det som en säkerhetsrisk men...
När du packad upp filen så gå in i mappen (libusb_1.2.4.0) om du har 64 bit windows använd (installer_x64)
annars (installer_x86) du märker aldrig av någon installation detta lägger in drivrutinen för ditt system
så att programeraren kan kännas igen...
Matsa...I hangaren:
-
Hmm funkar det över Gmail då? bilsebbe@gmail.com
Förstår inte vad som ska hända? när jag trycker på x64 så blir det ett felmeddelande, på x86 händer ingenting.
När jag går in på Companion o trycker t.ex läs modelldata från sändaren så kommer detta upp avrdude.exe: error: could not find USB device "USBasp" with vid=0x16c0 pid=0x5dcMvh SebastianKommentar

Kommentar