Jeti DS-16

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • henke2
    • mar 2011
    • 3188

Superhero

Kommentar

• Tom
      • nov 2007
      • 88

Den ser ju ut att bli lite dyrare än DC-16. Det gjorde att jag tänkte dra iväg en order på DC'n men ser nu att alla slutat med introduktionserbjudandet 999€ ink mottagare... Någon som vet var man kan fortfarande hittar en för 999? Kan man hoppas på introduktionserbj på DS'n måntro?

Kommentar

• henke2
        • mar 2011
        • 3188

Ursprungligen postat av Tom
        Den ser ju ut att bli lite dyrare än DC-16. Det gjorde att jag tänkte dra iväg en order på DC'n men ser nu att alla slutat med introduktionserbjudandet 999€ ink mottagare... Någon som vet var man kan fortfarande hittar en för 999? Kan man hoppas på introduktionserbj på DS'n måntro?
        Dem har justerat alla sina priser uppåt. Jeti har blivit framgångsrika på senare tid och haft fullt upp en längre tid nu. Vet dock inget om prisskillnad mellan DS och DC.
        Superhero

Kommentar

• Parakos
          • sep 2010
          • 57

Ursprungligen postat av Tom

der-schweighofer.at har minst 1 kvar i lager ser det ut som med mottagare. Blir ju ganska bra pris på den om man valutaomvandlar, plus att det är fraktfritt också!

Senast redigerad av Parakos; 2012-12-18, 10:19. Anledning: Förtydligande....
          Folk som särskriver på svenska skrämmer mig mer än rasister, terrorister och Sean Banan tillsammans. Att särskriva är inte jämförbart med att stava fel. Det är att sprida ett lingvistiskt virus som fräter sönder vårt språk.
          Källa

Kommentar

• henke2
            • mar 2011
            • 3188

Ursprungligen postat av Parakos
            der-schweighofer.at har minst 1 kvar i lager ser det ut som med mottagare. Blir ju ganska bra pris på den om man valutaomvandlar, plus att det är fraktfritt också!

http://www.der-schweighofer.at/artik...e_1_3_moeglich

Fel sort tyvärr. Det är pultsändaren som funnits ute ett tag nu.
            Superhero

Kommentar

• Parakos
              • sep 2010
              • 57

Läs en gång till så ser du att han frågar efter DCn . Var kanske inte så tydligt att jag syftade på hans inlägg då jag inte citerade Tom.
              Folk som särskriver på svenska skrämmer mig mer än rasister, terrorister och Sean Banan tillsammans. Att särskriva är inte jämförbart med att stava fel. Det är att sprida ett lingvistiskt virus som fräter sönder vårt språk.
              Källa

Kommentar

• henke2
                • mar 2011
                • 3188

Ursprungligen postat av Parakos
                Läs en gång till så ser du att han frågar efter DCn . Var kanske inte så tydligt att jag syftade på hans inlägg då jag inte citerade Tom.
                Ah ok, citat is the shit.
                Superhero

Kommentar

• Tom
                  • nov 2007
                  • 88

Jag fick hem min DC-16 häromdagen. Den är precis så bra som jag hade hoppats. Det handlar inte om att jag skriver "upp" den bara för att må bättre efter att ha investerat 10,000 i en ny anläggning. Istället är det hel enkelt så att den, i mina ögon - jag vill inte starta en märkesfight, utgör en ny standard som ingen annan anläggning eller annat märke kommer i närheten av. Den är så väl tillverkad och så flexibel och samtidigt enkel i programmeringen att inget annat kommer nära. Det är tydligt att de suttit ned med ett blank papper och startat från scratch. Istället för att ha skapat mallar eller funktioner som man aktiverar är det helt enkelt så att man bara bestämmer sig för vad man vill göra och sen skapar funktionerna från grunden med några undantag för de vanligaste. Vilket kanske förvånande är oerhört enkelt. Jag programmerade en full-house F3J med Crow och 5 flight modes på ca en timme. Det finns i princip obegränsade möjligheter som jag upplever det. Kombinerat med mängder av telemetri och ljud/röst-output som man kan konfigurera helt fritt är den otroligt kapabel. Sen uppskattar jag mycket open-source-tänk med full tillgång till filer och informationen i sändaren via USB, färdig PPM-utgång för att kunna mata andra moduler/sim, flyttbara switchar och spakar osv osv.
                  Senast redigerad av Tom; 2012-12-31, 22:55.

Kommentar

• henke2
                    • mar 2011
                    • 3188

1.07 mjukvara finns ute nu, skall innehålla en bra sequencer sägs det Nu hade det varit helt okej om DS släppet också
                    Superhero

Kommentar

• henke2
                      • mar 2011
                      • 3188

Ny video som visar lite kring Sequensern

Superhero

Kommentar

• Michael
                        • maj 2006
                        • 1742

Jeti ger verkligen konkurrenterna en match. Det enda jag själv ser som en nackdel är faktiskt metallhöljet. För mig som flyger året runt är det en klar nackdel då värmen leds bort från händerna väldigt effektivt. Jag började radioflyga på den tiden då majoriteten av sändarna hade metallhölje och jag minns hur skönt jag tyckte det var då jag köpte min första JR X388 med plasthölje. Plötsligt förlängdes "utan vantar"-säsongen med en månad i vardera ändan. Handen på hjärtat hur många är det som haft problem med sändarhus i plast?
                        I det avseendet går funktion före design för mig.

Kommentar

• simonarvestrand
                          • jan 2012
                          • 3850

Nu har jag inte forskat så enormt noga men är det nån som vet nån vikt på den ?
                          ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
                          |FPV STUFF|
                          |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
                          |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
                          | DJI Inspire 1 |
                          |TERMIK OCH HANG |
                          |
                          Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
                          |FPV4FUN @ Youtube |

Kommentar

• John_Eriksson
                            • maj 2007
                            • 32

Hej på Er alla.

Snubblade över en tråd på ett annat forum som handlade om en ny RC anläggning. Vissa av inläggen trodde att det var ett skämt men allt verkar mycket seriöst och väl genomtänkt. Så om det verkar intressant gå in och titta.

Open Source Remote Control system that can do anything. FPV flight, UAV control, robot manipulation as well as many other applications can be achieved through just one, completely modular system.

Mvh John Eriksson i Bollnäs.

Kommentar

• henke2
                              • mar 2011
                              • 3188

Ursprungligen postat av John_Eriksson
                              Hej på Er alla.

Snubblade över en tråd på ett annat forum som handlade om en ny RC anläggning. Vissa av inläggen trodde att det var ett skämt men allt verkar mycket seriöst och väl genomtänkt. Så om det verkar intressant gå in och titta.

Open Source Remote Control system that can do anything. FPV flight, UAV control, robot manipulation as well as many other applications can be achieved through just one, completely modular system.

Mvh John Eriksson i Bollnäs.
                              Kör en ny tråd om den vet ja. Kanske kan bli någonting också.
                              Superhero

Kommentar

• henke2
                                • mar 2011
                                • 3188

Ursprungligen postat av simonarvestrand
                                Nu har jag inte forskat så enormt noga men är det nån som vet nån vikt på den ?
                                Finns ingen vikt angiven på DS-16 än vad jag vet.
                                Superhero

Kommentar

Arbetssätt...