Jeti DS-16

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • henke2
    • mar 2011
    • 3188

Ursprungligen postat av Parakos
    Bara så jag tolkar dig rätt henke, betyder det att HAB fortfarande kommer få in en första batch med DS-16 runt 1:a mars till de som har förbokat tidigt? Börjar annars likna DC-16 som plågades av många förseningar...
    HAB fick flyttat leveransen till Början av April. Dock kommer Europa fortfarande prioriteras eftersom något slags godkännande i USA inte är klart än. Men vem vet det kanske hinner bli klart till april...
    Superhero

Kommentar

• Parakos
      • sep 2010
      • 57

Ursprungligen postat av henke2
      HAB fick flyttat leveransen till Början av April. Dock kommer Europa fortfarande prioriteras eftersom något slags godkännande i USA inte är klart än. Men vem vet det kanske hinner bli klart till april...
      Ja vi får hoppas att FCC är långsammare än vanligt, annars vet man aldrig när den lär dyka upp här.:banghead: Sen är det tur att man inte sitter utan radio i alla fall, för då hade det blivit en tråkig vår...
      Folk som särskriver på svenska skrämmer mig mer än rasister, terrorister och Sean Banan tillsammans. Att särskriva är inte jämförbart med att stava fel. Det är att sprida ett lingvistiskt virus som fräter sönder vårt språk.
      Källa

Kommentar

• henke2
        • mar 2011
        • 3188

Jag vet att Jeti kört en nollserie av DS-16, dock inga nya datum eller andra rykten.

Källa: Jetis Facebookkanal samt HAB https://www.facebook.com/jetimodel
        Superhero

Kommentar

• Parakos
          • sep 2010
          • 57

Inte en dag för tidigt, men hade hellre sett bilder på när de var lastade på lastbil . Ser att HAB skriver att de kommer i maj (vilket låter ganska realistiskt med tanke på bilderna), men hoppas det bara gäller de som beställer den idag.
          Folk som särskriver på svenska skrämmer mig mer än rasister, terrorister och Sean Banan tillsammans. Att särskriva är inte jämförbart med att stava fel. Det är att sprida ett lingvistiskt virus som fräter sönder vårt språk.
          Källa

Kommentar

• henke2
            • mar 2011
            • 3188

Idag har jag tittat på en DS-16 hos min lokala hobbyhandlare. Jag gillar ju att veta och inte gissa, så jag tog med min DX8 att jämföra mot, både vikt och storlek. Spontant känns DS-16 som en liten men gedigen sändare, den ligger fint i handen och spakarna har en helt galet grym känsla.

Jag tog lite bilder och passade på att väga DX8 och DS-16 på samma våg. DS-16 väger alltså mera än plastraketen DX8, men snudd på exakt samma som Futaba 18MZ.

En fräck funktion som jag tittade lite på är autotrim, man slipper alltså trimma modellen utan bara flyger den rakt så justerar sändaren mot neutral trim automatiskt!

Superhero

Kommentar

• simonarvestrand
              • jan 2012
              • 3850

Ser spännande ut. och tejpen med den lokala hobbysäljaren ser inte alls arrangerad ut för bildernas skull.
              ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
              |FPV STUFF|
              |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
              |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
              | DJI Inspire 1 |
              |TERMIK OCH HANG |
              |
              Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
              |FPV4FUN @ Youtube |

Kommentar

• henke2
                • mar 2011
                • 3188

Ursprungligen postat av simonarvestrand
                Ser spännande ut. och tejpen med den lokala hobbysäljaren ser inte alls arrangerad ut för bildernas skull.
                Det är viktigt med källa har jag lärt mig. Var man handlar är som vanligt upp till var och en. Säkert billigare i Tyskland eller Tjeckien om man vill vara utan tex svenska menyer och röstkommandon.

Bekvämt att åka till någon som har lagersaldo när man skall väga den

Superhero

Kommentar

• Kenneth E
                  • okt 2006
                  • 3445

Vadå finns den med svenska menyer?

Balsa regn
                  DS-24 operatör.
                  Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
                  Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
                  FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• henke2
                    • mar 2011
                    • 3188

Ursprungligen postat av Kenneth E
                    Vadå finns den med svenska menyer?

Balsa regn
                    Japp, svenska menyer och svensk röst.
                    Superhero

Kommentar

• Kenneth E
                      • okt 2006
                      • 3445

Jag skulle nog vilja ha den med engelska, annars måste man lära om sig alla uttryck och termer.

Hoppas det går ställa om den till engelska även om man köper den till svenska.
                      DS-24 operatör.
                      Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
                      Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
                      FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Kommentar

• henke2
                        • mar 2011
                        • 3188

Ursprungligen postat av Kenneth E
                        Jag skulle nog vilja ha den med engelska, annars måste man lära om sig alla uttryck och termer.

Hoppas det går ställa om den till engelska även om man köper den till svenska.
                        Det går att välja språk, den är uppbyggd så att alla självklara ord är översatta medan facktermer är kvar så som sub-trim exempelvis. Så det är lätt att förstå ändå. Men det väljer man precis som man vill.
                        Superhero

Kommentar

• henke2
                          • mar 2011
                          • 3188

Känner förresten ledningen för det så flytta till reklamavdelningen så går allt rätt till.
                          Superhero

Kommentar

• metric
                            • aug 2012
                            • 127

Då kommer kanske en uppdatering till DC-16 snart?
                            För där finns inget på svenska iallafall.

Kommentar

• Parakos
                              • sep 2010
                              • 57

Såg att USA-batchen redan nått amerikanska tullen... Och de kommer tydligen få flera leveranser de kommande veckorna så dyker inget upp här denna veckan så börjar man ju undra vad som pågår...:banghead: Inget nytt ang. leveranser till Sverige?
                              Källa

Kommentar

• DrHanke
                                • maj 2006
                                • 5249

Ursprungligen postat av henke2
                                Känner förresten ledningen för det så flytta till reklamavdelningen så går allt rätt till.
                                Ska man inte få göra en review utan en klisterlapp med vem som haft det goda föredömmet att låta en känna och ta lite bilder för oss andra? Passar bra i denna del av forumet
                                //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

Arbetssätt...